Ana içeriğe atla

FIRFIRLI BEBEK YELEĞİ


                         Çekimlerin  bensiz olmaz diyen biri varmışşşş:)) Bu ilk ördüğüm.
                                     

                Fırfırlı yelekler 2.si bir arada olunca ebat farkı belli oluyor değil mi? :)



 Fırfırlı yeleği bir yıldır ördüm öreceğim ,şimdi sıra onda,ne renk yapayım, dursun  şimdi şu acele olanı yapayım derkennn nihayet bu güzel modeli örebildim.:)))

 Öncelikle (ilk kim yaptı bilmiyorum iyi ki de bizlere kazandırmış ellerine sağlık) fırfırlı bebek yeleğini   ben ilk BEBEĞİMİN CİCİLERİ   Emine'nin  sayfasında görüp çokkk çok beğenmiştim  bu arada kendisi bir de uzun kollu olarak ördü ellerine sağlık.
 Sevgili Emine' modeli FLOWER AND KNİTTİNG  'in blogundan  almış ben her ikisinin de açıklamalarından  faydalandım birinin yazıları diğerinin resimleri yol göstericim oldu. Ben açıklama yayınlamayacağım o kadar emek verip açıklama paylaşmışlar bana olduğu gibi sizlere de yeterli gelecektir.
Her iki arkadaşımızın da ellerine emeğine sağlık  kucak dolusu sevgilerimi iletiyorum.
 Önce çok beğendiğim için model olsun örüp koyayım bir kenara  diye  1 - 1,5 yaşa göre olan tarifli ölçüye göre yaptım.
Oğlum ve Tuğba kızımdan gelen haberle işte sahibi de çıktı dedim:)))) ama   ilk kışa giyemez büyük gelir diye hemen  bir tane daha  sayısını azaltarak başladım  3-7 aylık giyebilir.
Üzerinde 4 düğme olan (Rab'bim sağlıkla kucaklamamızı nasip etsin) bebek yeleği ailemize can katacak minik kızımızın olacak ,benim de onun için yaptığım ilk  örgü oldu:)) sağlıkla giysin inş.
 Yeleği bitirdikten sonra fark ettim kenar açıklık tutturulunca harika bir jile elbise olarak da kullanılabilir.
 2. ciyi başlayınca hadi ikisini bir  yayınlarım diye düşününce epeyce ara vermiş oldum. kalan iple de patik ve saç bandı yapacağım ama artık onları da bitince yayınlar takımı tamamlarız:)))
    İlk ördüğüm  şu an sahibi yok almak isteyen olursa mail atabilir.
 
Hepinize hayırlı cumalar ve mutlu sağlıklı bir hafta sonu diliyorum.

Yorumlar

  1. valla bayıldım süper olmus el emegini tekrar tebrik ederim ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim kız ciciler ayrı bir güzellik:)

      Sil
  2. Çok şirin olmuş gerçekten, pembe pembe .
    Ellerinize sağlık
    iyi hafta sonları

    YanıtlaSil
  3. Çok şirin olmuş ellerine sağlık arkadaşım,hayırlı cumalar,selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ ol Tülincim , sevgiler. cuma'nın hayrı tüm günlerimize yansısın inş. sevgiler.

      Sil
  4. cici kızlar için harika bir yelek, ellerin dert görmesin :)

    YanıtlaSil
  5. Şanslı torun:)))) Babaannesi şimdiden gardırobunu hazırlaya başlamış bile. Facede görünce bunun sahibi bellidir diye düşünmüştüm zaten. Kız olmasına ayrı bir sevindim. Kızları süslemesi pek güzel olur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsınn evet yaaa erkek çocuklara ördüm :) Biz de çok sevindik inş. sağlıkla kucaklarız:)

      Sil
  6. oy oy ne şeker olmuş model ,renk ,süs ,bi de ordaki şirin şey,badeeeeemmmmmm ....ellerine sağlık ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım. iyi ki hayatımız da var o şirinler:)))

      Sil
  7. Çok güzelmiş bu cici yelek.. Ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın arkadaşım modeli kazandıran dostlara selam olsun:)

      Sil
  8. çok cici olmuş emeğine sağlık ♥

    YanıtlaSil
  9. Çok cici bir yelek olmuş.Ellerine sağlık.Bademe opucukler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BADEM öpüldü:))) çok teşekkürler canım.

      Sil
  10. ellerine sağlık canım benim.torun hayırlı olsun.sağlıkla sıhhatle dünyaya gelsin inşallah.ve bu cicileri iyi günlerde giysin.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsınnn çok teşekkürler güzel dileklerin için, aminn dünyaya gelmesi beklenen tüm bebekler sağlıkla gelsinler inş.

      Sil
  11. Elinize sağlık.. Gerek rengi gerek dizaynı harika!

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık gene çok güzel şeyler çıkarmışsınız ortaya...

    YanıtlaSil
  13. çok şık küçük hanımlara çok yakışacak bir yelek ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler inş bize de miniğimize giydirip fotoğrafını çekmek nasip olur:)

      Sil
  14. Hatice'ciğim çok güzel olmuş..Yengeme gösteriyorum resmini nasıl yapmış diye fikir yürütüyoruz..Bir an evvel evlensin benim büyük oğlanda torunlara yapayım artıkın:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nuray'cım verdiğim linkler de çok detaylı anlatımları var bir tane örüp örnek koyun bir kenara:)) sevgiler.

      Sil
  15. Ayy, çok şık ve gösterişli olmuş, bayıldım ! Ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kokoş mu kokoşşş :))) teşekkürler canım

      Sil
  16. bir kızım olsa da giydirsem diye geçti aklımdan... elleriniz dert görmesin çok çok güzel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ahh Billur Hanım ben yıllarca çektim ya bu özlemi:))) Şükürler olsun önce büyük kızlarım oldu (iki gelin kızımı da çok seviyorum ) bol bol onlara yapıyorum ama artık onlar bekleyecek:)))) minik kızımız gelince önceliği olacak:))

      Sil
  17. Rengiyle süsleriyle çok güzel olmuş,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  18. Ayyy çok ciciii olmuş ,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  19. harika olmuşlar... elleriniz dert görmesin. renkler de minik ayıcıklar da çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyenmene sevindim canım çok teşekkürler ilk sen de görmüştüm bu modeli:)

      Sil
  20. cok nefis bir yelek olmus buu emeğinize saglık

    YanıtlaSil
  21. Bende bu yeleğin tarifini aynı yerden aldım ve 5-6 tane hediye ördüm, gerçekten örmesi çok zevkli ve harika bir model... seninki de çok güzel olmuş eline sağlık ama bir de merserize ya da pamuklu bir ip ile ör derim çok daha güzel düşüyor bence....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım bugün antibakteriyel bir iple başladım onun dokusu da harika oluyor :)
      sanırım ben de daha örerim :))

      Sil
  22. Yeni bebek mi geliyor aileye ne güzel hemde kız şimdi neler neler örersin ona... Rabbim sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett bir kızçemiz yolda :)))Rab'bim sıkıntısızca sağlıkla gelmesini nasip etsin :))

      Sil
  23. Tarifini alıp yapmaya fırsat bulamadıklarımdan bu yelek eline sağlık çok güzel olmuş renk şahane.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylacım akşamları örersin başla bir tane çok keyifli örülüyor:)

      Sil
  24. Çok beğendim ,renk ve model çok güzel :)

    YanıtlaSil
  25. Ne kadar sevimli olmuş, ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım minişlerin her şeyleri şirin oluyor.

      Sil
  26. Çok güzel görünüyor emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  27. Ama bunlar çok güzle olmuş.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok sevdim modeli bizlere kazandıranlara da teşekkürler:)

      Sil
  28. Allahımm Allahımm maharetlere gell ! Ablam ellerine sağlık, siz kadınsınız da ben neyimm acaba çok merak ediyorum . Ben ne zaman böyle alengirli şeyler yapmaya başlıcam acaba diye soruyorum kendime ama cevap alamıyorum :) Ablam Bademli pozlar ayrı bi güzel , öpüyorum ikinizi de sıkı sıkı ;) ( Badem efendi yanına yaklaştırırsa tabe :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgecik güldürdün beni yaaa, kendini de ne çabuk harcadın sen öyle güzel el emeklerini bilmiyor olsam inanırdım. senin kalemin yeter.
      Uyku sonrası 1- 2 dk mıncırılabilir sonra mümkünatı yok çünkü mıncırma sırası ona geçiyor:))))))))))))))

      Sil
  29. Harika olmus yelek cok hamaratsin arkadasim ellerine emeklerine saglik. İnsallah bir torun mujdesi veriler benim evlatlarda, bu guzel yelegi orerim :) Kucak dolusu sevgilerimi biraktim canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ ol arkadaşım ben de hep senin gibi diyordum ve bize haberi geldi:))) darısı size de olsun inş.
      sevgiler.

      Sil
  30. Ben buralarda avare avare dolaşıyorum ama vakit buldukca da zevkle izlemeğe çalışıyorum. Çok güzel olmuş hem rengi hemde örneği ellerinize sağlık derim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  31. Çok şeker, çok sevimli olmuş ellerinize emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  32. Tam baharlık şıkır şıkır da renk ve model elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  33. Bayılırım böyle güzel örgü yapanlara, ben de bir heves başlarım, sonra ya yaka keserken ya kol keserken beceremem yarım bırakırım. Elinize, emeğinize sağlık, Sevgiler...Bizim Mutfak-Aysel
    http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım hiç yarım bırakma takıldığın yerde yaz paslaşırız:) sevgiler.

      Sil
  34. tam benim toruna göre canım eline emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Linkleri tıla ve hemen ör canım çok güzel bir model takıldığın yer olmaz ama olursa da yaz bana:)

      Sil
  35. Bu tür yelekler ince şiş ve iple çok güzel oluyor,aynen bunun gibi,ellerine sağlık...
    Hatice ablacım tunus işi ceket inan çok çabuk ilerliyor örgüde çığır gerçekten ...ben videoyu ekleyeceğim izleyin ve deneyin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka izlerim ,ben de çok seviyorum tunus işini ama hep küçük parçalar da uyguladım:)

      Sil
  36. Gözün aydın olsun canım benim.Allah saglıkla kucagınıza almayı nasip etsin.ayrıca yelege bayıldım süper olmuşşş.
    öpüldünüz:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsınn çok teşekkürler rabbim sana da benimkiler gibi iki güzel evlat ve anlaşabileceğin aileler nasip etsin biz de sizi öptükkkk:)

      Sil
  37. Emeginize saglik.. Cok sirinler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız ve vakit ayırdığınız için çok teşekkürler.

Blog hesabı olmayan arkadaşlar, ''Yorumlama Biçimi'' kısmından Adı/Url'yi seçip adını-soyadını yazsın. İsimsiz yorumlar yayınlanmayacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEŞ ŞİŞLE PATİK AÇIKLAMASI (KNİTTİNG SHOE )

şişe 10 ilmek başladım bir sıra düz ördüm ve 2. şişi ilmeklerin alt kısmından geçirip karşılıklı 10 ilmek olmasını sağladım ( burun kısmı)

her iki taraftan da 2 şer ilmek artırdım(toplam4) 4 ayrı şişe 6 şar ilmek olarak yerleşti

hep düz taraftan örüyoruz ilmek sayıları arttıkça burun da yavaş yavaş ortaya çıkıyor


burun kısmı tamamlandı benim yaptığımda toplam 48 ilmek oldu buda patiğin biraz büyük olmasını sağladı sizler 40 ilmekte bitirebilirsiniz.




örmeğe devam ediyoruz.





burda burun ve ön tamamlandı. ön ortada iki ilmeği kesip yerimizi belirliyoruz ve beş ilmek (her iki yanda)haraşo örüyoruz bilek kenarı olacak burası. bundan sonrası normal düz örgü gibi düz ve ters örgü örerek devam ediyor




28 sıra örüp topuğa geçeceğiz.


şişteki ilmekleri ortada 10 ilmek kalacak şekilde ayarlıyoruz.



burda örgü sadece 10 ilmek le yapılıyor. sağ ve sol şişlerden gidiş ve dönüşlerde ortadaki (10 ilmekler) ilmeklerin kenarlarındaki ile birer birer keserek eksiltiyoruz(eksilen kısım iki yanlar)

topuk kısmı beli…

AÇIKLAMALI KAPŞONLU HIRKA (hooded cardigan)

İKİ RENKLİ KAPŞONLU HIRKA




(Blogumun ilk yayınlarından çok gerilerde kalıp görülmeyenlerden açıklamasını ayrıntılı yaptığım modellerden biri, belki işe yarar diye görmenizi istedim.)


KABAN TARZI KAPŞONLU HIRKA
BU HIRKAYI SİPARİŞ ÜZERİNE ÖRDÜM
beden: 38-40 için bol 
42 -44 için normal

yumak: 2 adet lila 5 adet mor( ikisinden de biraz artıyor)

şiş: 5 numara
reglan kol ,önüne fermuar(resimleri çektikten sonra diktim)
kapşon takılmadığı zaman hoş dursun diye yakada çalıştım.
ÖNLER :
50+8(8 ilmek kenar lastik için)
KOL KESİMİ:2 sırada bir yakaya kadar toplam 14 kez 3ilmeği birden alarak 2eksiltmiş olarak kes
YAKA OYUNTUSU: 8+2+2( gidiş ve dönüşte) kes.
kalan 18 ilmeği ipe dizip çıkarın.

ARKA: 100 İLMEK
2 ters 2 düz lastik 18 sıra örün. ve sonra
12sıra mor sonra(zigzaglı yer için) 3sıra(1-3-5 ilmek olarak renk değişimi.
12 sıra lila+ 3
12 sıra mor+3
12 sıra lila + 3
12 sıra mor+ 3
12 sıra lila + 3 burdan sonra kol kesimi başlıyor
kesim bittiğinde 44 ilmek kalacak ipe dizip şişten çıkarın.
KOLLAR:5…

DURU'YA ANA KUCAĞI (BABY NEST) ve YASTIĞI

Baby Nest ,ana kucağı, dikme beşik,bebek yuvası , bunların hepsi bu yaptığım çalışmanın adlarından her biri:)))
 Sevgili Filiz'de (Filizin evi)  ilk görmüştüm sonra epeyce yapan  varmış ben görmek de geç kalmışım:)), Filiz' ciğimin ellerine sağlık ben onda görüp örnek aldığım için onun linki ile paylaşıyorum ilk dikene ve   tüm yapanlara da selam olsun  diyeyim:)
 Çok keyifli  bir dikiş çalışması  daha oldu benim için  bir pembe bir mavi yaptım. Pembesi benim DURU'ma (Eylül de kucaklayacağız  inş.) Diğer mavi ise  arkadaşımın gelinin yeğeni oldu ona gidecek . Fotoğraflarını düzenler düzenlemez onu da  paylaşırım.
Kuzucuklar   sağlıkla kullansınlar inş.
 Malzemelerim:
 Desenli ve düz olarak 1 er metre pazen.
(Yaz bebekleri için tericoton tercih edilebilir.)
organze fisto
Sert ve yumuşak olarak  grogren (kenar biyesi için sert olanı yuva olarak yumuşak olanı da içinden geçirip büzmek için kullandım.
 silikon boncuk elyaf( hem kenarlara hem orta kısmında )
Yapılışını ayrıntılı…

HELLO KİTTY 'Lİ ANA KUZUSU (BABY VEST)

iPİN RENKLERİ
                                             Burdan da dokusunu yakından görebilirsiniz.

Kartopu yünlerinin bebekler için çıkardığı yeni yünlerden birisi de bu  ana kuzusu  .Tüm renkleriyle harika bir dokusu var.Dükkanda  yelek ,hırka kaç taneden çıkıyor soruları gelince ben de bunu ördüm hem dokusu görülsün hem de kaç yumak kullanılıyor tahmin yürütebileyim diye.
  Tam iki yumak gitti kalan ip 4-5 metre filandı minicik bir pon pon olacak kadar. yelek 2-4 yaş arası giyilebilir büyüklükte. Özel bir örnek kullanmaya gerek yok,ben çabuk örüp asayım diye yıldız örneğini  kullandım.
alıp örmek isteyenler  bir çocuk yeleğine kaç ilmek başlıyorsanız bunda daha azını kullanacaksınız. ipin hafiften  bir  likralı durumu var. Ben çok beğendim  astragan polar gibi .yakın çekim fotoğrafladım belli olsun diye.
 HK yı sonradan tığlayıp üzerine diktim yakayı da tüm dikişlerden sonra ilmek alıp  bir ters bir düz lastik ördüm. arka 51 önler 29…

BATTANİYE KENAR OYASI ÖRNEĞİ ( AÇIKLAMALI)

1-başlangıç noktasından 6 zincir çek ilerisine sabitle
   2-yine altı zincir çek tekrar  sabitle
   3- son yaptığımız zincir halkasında geri dönerek beş trabzan yap
   4- 6 zincirle başa dön
   5-başa dönüp sabitle üzerine 4 zincir çekip gidiş yönünüze doğru iki kare atlayıp bitiş kısmına sabitliyoruz
  6- oradan araları 3 er zincirle  dönüp
  7- 8 adet trabzan yapıyoruz
  8- bitiminde 4 zincir çekip bir önce biten çiçeğin alt yaprağının üst köşesine  sık iğne ile sabitleyip hiç zincir çekmeden dönüp yaprağa başlıyoruz
   (ilk çiçeğinizi yaptığınızda  sadece dönüp devam ediyorsunuz 2. çiçekten  itibaren başlıyoruz tepeyi tutturmaya)
  9- her yaprak 4 trabzandan oluyor.
 10-yaprağın bitiminde 3 zincirle yan boşluğa batıyor  ve 3 zincirle çıkıp diğer yaprağa geçiyoruz
11- son yaprağın bitiminde alt kafese birleştiriyoruz. (1 nolu karedeki gibi devam ediyoruz.)
  son karede battaniyemin bir köşesi görünüyor  ütüsünü yapıp fotoğraflarını çeker çekmez yayımlayacağım  zaman bulursam  bi…