Öne Çıkan Yayın

MERHABA , BUNDAN SONRA...

orgucantam.blogspot.com dan sevgilerle Canlar. Oldukça uzun bir zaman oldu bloguma yazmayalı,şu an oldukça değişik bir duygu kaplad...

ÖRMEYENİ DÖVERLER Mİ ACABA:)))))))) AÇIKLAMALI BOYUNLUK(SNOOD)




Derya Baykal hanımın  programın da örülen dikişsiz boyunluk önceki yılların ör sök beresi kadar beğenildi ve örmeyeni dövüyorlar misali :))))))  eli şiş tutmayı bilen herkes tarafından örülüyor.
(Ör sök berem ve boyunluğu BURADA boyunluğunu da  kendimce tasarlamıştım.)
 Ben de  kızlarıma öreyim dedim ilki bitti Tuğba kızım hafta sonu Diyarbakır'a dönecekleri için önce onunkini ördüm  haftaya Ayşe kızıma da öreceğim bu dikişsiz boyunluktan
 Misinalı şişe de iyice alıştım bu arada:))) daha önce de bir şal örmüştüm.BURADA

 Ördüğüm boyunlukla ilgili  açıklama da yapayım:
İpi : Alize süperlena klasik
 misinalı şiş no : 4,5
 ilmek sayısı : 90
Metrajı uzun bir ip olduğundan  tek yumaktan çıktı
YAPIM VİDEOSU  BURADA
___________________________________________
6-01-2015 de ilave NOT
Detaylı bir şekilde yazılı açıklar mısınız diye mailler geliyor tek tek açıklamayı  yazamayacağım için bu yayınımın altına ilave ediyorum . Bizlere bu  dikişsiz boyunluk modelini kazandıran Sibel Kavaklıoğlu hanımefendiye teşekkürler. Kendisini  sevgili Derya Baykal hanımefendinin Kanaltürk de ki programından tanıdık.
BOYUNLUĞUN YAZILI AÇIKLAMASINI BEN DE BÖYLE HAZIRLADIM.
İnce ipler de 4,5 no orta kalın ipler de 6 no ile örüyorum.
İp ince ise 90 ilmek orta kalın ise 85ilmek atıyoruz.

1- Misinalı şişimize 85 ilmek ile başlıyoruz.
2- Şişin boşta kalan  diğer  ucuna  attığımız 85 ilmeğin  her birinin  dibinden birer tane çıkararak  takıyoruz.
3- Toplam da 170 oluyor (atılan ilmek ne ise onun iki katı kadar)
4- İpinizin olduğu tarafı başlangıç sayarak(ters örgü yapar gibi ipiniz sizin tarafınızda olacak) önce bir artır bir kes(iki ilmeği birlikte al) bu şekilde devam et.
5- ilk 85 ilmek bitince bir boşluk oluyor o sizi yanıltmasın aynen  artırıp kesmeye devam edin.
6- Bundan sonrası  hiç takılmadan devam ediyor zaten bir artır bir kes  toplam uzunluğu 40cm(isteyen 50 de yapabilir) olana kadar örüp bitişe geçiyoruz.
7- İlk başlangıç yerinde  ufak bir delik oluşuyor onu en son    tığla   dip ipinizi  diker gibi kapatapilirsiniz.

Boyunluğun en önemli yeri KAPATILMASI:
 Yeterli uzunluğu  ördükten sonra  burada ipi düz örgü örme tarafına alıp,
3 düz bir kes (iki ilmek bir arada) örüyoruz ve bu ilmekleri tekrar diğerlerinin yanına alıyoruz. her seferinde 3 düz bir kes yapıp ilmekler önceki yerine geçirilecek.
---- Bu şekilde tüm ilmekler bitene kadar devam edin
__ Son üç ilmeği birbiri içinden (tunus işi gibi) kapatın.
__İlk kesim yeri ile karşı karşıya getirip (verev  şeklinde yani hafif çapraz bir görüntü oluyor) ilmekleri karşılıklı dikip bitiriyoruz.
__Benim kullandığım ipler genellikle 270-280 metrelik yumaklardandı ve bir yumaktan çıktı kesim için son kısmında az  bırakıp onunla kesiyordum .
___Ne kadar bırakacağız derseniz onu da   inanın her yumakta da deneye deneye ortaya çıkardım:))))
 Örmek isteyenlere kolay gelsin. :)

57 yorum:

  1. Bey dayaklığım o zaman:))) Havalar o kadar sıcak gidiyor ki atkı, boyunluk takana inanamıyorum ben. Hala yürüyüşe giderken ceketin altına tişört giyiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmir için daha çok aksesuar amaçlı kalıyor Saadetcim, geceleri soğuk oluyor biraz ya idare eder.
      İpleri de ona göre alınıyor benim ördüğüm ipin çok hoş bir dokusu var çok kışlık sayılmaz:)

      Sil
  2. Ben görmemiştim harika olmuş,ellerine sağlık...şanslı gelinler şanslı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Canımm çok teşekkürler.
      linki tıkla ve videoyu izle kızların bayılacak çok hoş bir model.

      Sil
  3. Elinize sağlık, gerçekten örmeyen bir ben kaldım sanırım, enfes olmuş Hatice Hanım, rengi de harika seçmişsiniz ne kadar güzel duryor, enfes bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım, her kıyafete uyar tonlarından biri bu:))
      bir kaç tane daha öreceğim kendime kırmızı düşünüyorum:)))

      Sil
  4. Valla döverler diye dün başladım akşam bitirdim :D. Elinize sağlık çok güzel olmuş rengi de çok hoş..
    Ben 6 no şişle ördüm 85 ilmek sanki biraz bol mu oldu ne.. Boğazı biraz sarmıyor gibi sizinki de öyle mi ?
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de ellerinize sağlık canım. evet tam olarak boyuna yapışan bir model değil çünkü gerkli olduğun da kar başlığı gibi de kullanılıyor.
      ilmek sayıları ipin inceliğine kalınlığına göre değişiyor.
      Ben bunu ilk 7 ile başladım çok elek gibi oldu sevmedim o yüzden söküp 4,5 la ördüm.

      Sil
  5. Dövüyorlarmıymış yoksa örmeyeni,eyvah ben daha örmedim ki:) ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık. Ben de dayak yemekten korkuyorum ama bir türlü ona sıra gelmedi. İlk fırsatta deneyeceğim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog dünyasına ve bloguma hoş geldiniz:)) ahhh sıraya koyduklarımız inş onlara fırsat bulabilirz:))) sevgiler.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim Hatice Hanım. Siz de beni ziyaret etmişsiniz. Teşekkürler. Sevgiler...

      Sil
    3. Rica ederim canım sevgiler :)
      Güncellendikçe ve fırsatım oldukça da uğrarım:)

      Sil
  7. ben de yapmalıyım kış bitmeden. . ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka yap çok hoş ben ikinciye başladım 3.nün ipini de hazırladım:))

      Sil
  8. Ellerinize sağlık demek Diyarbakır da kızınız benimde kardeşlerim orada .. güzel bir boyunluk pratik..inşallah örerim bir gün sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Bilge'cim, Oğlum da gelin kızım da memur ya tayinle gittiler Diyarbakır'a .Nasip olursa onlar sayesin de bana da oraları görmek nasip olacak bahar da:)

      Sil
  9. Çok hoşşş

    YanıtlaSil
  10. Çok ihtiyacım vardı:) Sabah yürüyüşlerinde boynuma doladığım atkı sorun oluyor. Boyunluk daha kullanışlı. E şimdi sen sayfanda yer verince örmek lazım:) Teşekkürler sevgili Hatice!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ör arkadaşım çok da zevkli ilk 2 sırayı atlattın mı gerisi akıp gidiyor:)

      Sil
    2. Bende o iki sirayi atlatmak istiyorum ama yardim edin lutfen.saygilar aysegul

      Sil
    3. Banada yardim edin ilk sira icin lutfen

      Sil
    4. sevgili Ayşegül tam neresini şaşırdığınızı merak ettim canım oldukça detaylı anlattım ama,siz nereyi şaşırıyorsanız bana yazın.

      Sil
  11. amannn dövmesinler ama beya :))) ben örmedim zira.sağolsun ablacım ördü iki tanecik bana :))
    rengini çok beğendim.ellerine sağlık sevgili hatice.kızçeler şimdiden güle güle kullansınlar...

    YanıtlaSil
  12. :)) sağol canım bu ilkdi arka arkaya devam ediyorum Tuğbam diyarbakıra gidiyor diye önceliği onunkilere verdim bir de mürdüm ördüm götürdü. çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. döverler di mi ? zaman bulamıyorum, şu sıralar
    sizinki çok güzel olmuş, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel olmuşlar gerçekten ellerinize sağlık. Geçenlerde yarısı örgü yarısı fular kumaşı bir boyunluk gördüm bir de. Harika görünüyordu aksesuar olarak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, hımm o da süperdir mutlaka düşünülebilir:).

      Sil
  15. Hatice hanim once cevap verdiginiz icin tesekkur ederim.ben dogru yapmusim fakat anladimki daha dogrusu cozdum meseleyi misina sisim 1 metre degil 80 santim oldugu icin sıkısti ve dar geldigi icin oremedim.yarin ilk isim yenisini almak tabi bulabilirsem.burada turkiyedeki gibi herseyi bulamiyorum.orgu seven birisi icin tabi cok uzucu.isvicreden selamlar.yarfima ihtiyacim oldugunda sizdeyim yine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül hanım,haklısınız kısa misina çok zor oluyor,inş bulursun. Yardım konusunda sıkıntı yok:) bilgim dahilin de oldukça hemen cevaplarım, Isvicreye kucak dolusu sevgiler:))

      Sil
  16. dövmesinler sevsinler yahuu :onu örene kadar canım çıktı bir boyun fıtıklı-kşireçlemeli kişi olarak :( özellikle ilk 3 sırası beni benden etti :( bloga da koydum o sevinçle hatta ;) renklerimiz de aynı ne güzel iyi günlerde giyilsin mutluluk getirsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))))))))))
      aminn canım. sevsinler elbet:) evet ilk üç sıra sıkıcı ama ilmekleri birazcık bol alırsanız sıkıntı olmaktan çıkar. sevgiler

      Sil
  17. Dakikalardır blogunuzu geziyorum çok beğendim yaptıklarınızı emeklerinize sağlık.
    Bu boyunluktan bu kış istedim yapmayı ama kısmet olmadı bir türlü. Umarım bir dahaki yapabilirim:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım,hazır aklınızda iken örün seneye hazır olsun:)
      sevgiler

      Sil
  18. günlerdir bir türlü çözemediğim modeli senin bu güzel anlatımın sayesinde çözdüm canım..bir tane ördüm ikinciye başladım😄 çoookk teşekkürler😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süperrrr çok mutlu oldum aslın da minik püfler oluyor onları es geçiyorlar ben de ördükten sonra fark ediyorum onlara değinmiştim. yardımcı olmaktan çok mutlu oldum ,sevgiler.

      Sil
    2. Canım ben senin bloguna bir türlü gelemiyor adını tıkladığım da profil sayfa çıkıyor tekrar tıkladığım da erişim yok yazıyor blog adını tıklanabilir hale getirebilirsen panelinden iyi olacak.

      Sil
  19. merhaba, ben ilmek çıkartmak da yanlış yapıyorum. tığla çıkarttığım ilmekler başladığım ilmek sayısından hep bir az oluyor. neden acaba, yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ayşin bu eksiklik büyük ihtimal tığla çıkan ilk ilmek yüzünden oluyordur:)
      ilk ilmek de alt açık gibi durduğundan aldığınız ilmek yalnız kalıyor onu o ilmeğin tepesinden yerine az içten alın ,2. ciyi normal yine 2.ci ilmek tepesinden alın. bu şekilde deneyin olmaz sa bir ilmek ilave edin sorun değil önemli olan her iki tarafta da aynı sayıyı tutturmanız.

      Sil
  20. çok teşekkür ederim. ilk boyunluk bitti, ikincisi de bitmek üzere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim işte böyle epeyce öreceğinden kuşkum yok:)))

      Sil
  21. Merhaba ben hanife. Bugun basladim boyunluk ormeye ama bi yerde hata yapiyorum galiba. Ters orgu mu orulecek duz mu anlayamadim. Bir baska sorumda Ilk sirada once duz sonra artirdigim ilmek gelirken ikinci sirada once artirdigim sonra duz ilmek geliyor. Bu normal mi ben mi hata yapiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sevgili Hanife:)
      __örgümüz bir kes(iki ilmeği bir kerede ör) bir düz ör şeklinde devam ediyor sonuna kadar.
      __örgüye hep önce artırıp sonra keserek başlanıyor
      size video linki ekliyorum orada yakından dan görebilirsiniz.
      tüm ilmekleri bitirince yeni geldiğimiz sıra başlangıcı biraz şaşırtıyor yine artır kes yapıyoruz.
      videoyu tekrarladıkça fark ettim ben de:))
      Sevgiler güzellikler içinde olun:)
      __

      Sil
  22. mrb hatıce hanım bende ordum ama anlatımını yapamıyorum sızde gördüm çok teşekkür ederımkolay gelsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerine sağlık arkadaşım size de kolaylıklar diliyorum ben teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  23. Video açılmıyor okuyarak yapamıyorum yenisini yüklemeniz mümkün mü acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Tülay hanım link eskimiş olabilir google dan ya da youtube dan dikişsiz boyunluk diye yazın fazlasıyla video çıkacaktır. yorumlara verdiğim cevapları da okursunuz işinize yarayacaktır.Telefondan beceremiyorum link olayını bir ara yenilerim linki sevgiler.

      Sil
  24. Kizim 2 yasinda kac ilmek baslamaliyim orta lalinlikda ip icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 70 ilmek denk gelebilir ilk önce 70 ilmek atıp her birinin dip kısımlarından yine 70 ilmek çıkarın toplamda 140 olacak örme şekli aynı.

      Sil
  25. Boyunluk çok güzel olmuş.Bu kadar açıklamaya örmeyeni döverler herhalde :)) En ince ayrıntısına kadar açıklamışsın daha ne olsun Hatice ablacım :))
    @smk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol kuzum çok ayrıntılı videolar da var bir de örmesi çok keyifli çok teşekkürler.

      Sil

Uğradığınız ve vakit ayırdığınız için çok teşekkürler.

AMİGURUMİ-ÖRGÜOYUNCAKLAR

BATTANİYELER

AÇIKLAMALI ÖRGÜLER ve VİDEOLAR

ŞAPKALAR BERELER

PATİKLER

ÇANTA-CÜZDAN-HEYBE (bags)

KEÇE ÇALIŞMALARIM

DURU'NUN CİCİLERİ