Öne Çıkan Yayın

MERHABA , BUNDAN SONRA...

orgucantam.blogspot.com dan sevgilerle Canlar. Oldukça uzun bir zaman oldu bloguma yazmayalı,şu an oldukça değişik bir duygu kaplad...

BEŞ ŞİŞLE PATİK AÇIKLAMASI (KNİTTİNG SHOE )







şişe 10 ilmek başladım bir sıra düz ördüm ve 2. şişi ilmeklerin alt kısmından geçirip karşılıklı 10 ilmek olmasını sağladım ( burun kısmı)

her iki taraftan da 2 şer ilmek artırdım(toplam4) 4 ayrı şişe 6 şar ilmek olarak yerleşti

hep düz taraftan örüyoruz ilmek sayıları arttıkça burun da yavaş yavaş ortaya çıkıyor


burun kısmı tamamlandı benim yaptığımda toplam 48 ilmek oldu buda patiğin biraz büyük olmasını sağladı sizler 40 ilmekte bitirebilirsiniz.




örmeğe devam ediyoruz.





burda burun ve ön tamamlandı. ön ortada iki ilmeği kesip yerimizi belirliyoruz ve beş ilmek (her iki yanda)haraşo örüyoruz bilek kenarı olacak burası. bundan sonrası normal düz örgü gibi düz ve ters örgü örerek devam ediyor




28 sıra örüp topuğa geçeceğiz.


şişteki ilmekleri ortada 10 ilmek kalacak şekilde ayarlıyoruz.



burda örgü sadece 10 ilmek le yapılıyor. sağ ve sol şişlerden gidiş ve dönüşlerde ortadaki (10 ilmekler) ilmeklerin kenarlarındaki ile birer birer keserek eksiltiyoruz(eksilen kısım iki yanlar)

topuk kısmı belirmeye başladı. devam

kenarlarda 5_6 ilmek kalınca ortayı haraşo örmeğe başlıyoruz( bilek kısmı oluşuyor) eksiltmeler aynı şekilde devam.

ilmek eksiltmeyi bitirdik ve kalan 10 ilmeğide kapatıyoruz. patiğimiz tamamlandı.

yan ve üstten görüntüsü.

31 yorum:

  1. Allah razı olsun. Hakkınızı helal edin.

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık Teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Tesekkürler ve videolu olarak yapabilirseniz mükemmel olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz. haklısınız ama ben de böyle resimli olarak anlattım bakılarak da yapılabilir:)
      sevgiler.
      Videoyu çekecek bir her zaman olmuyor:)

      Sil
  4. Hersey süper gitti fakat kesime gelince beceremedim. O yüzden video olarak rica ettim. Haklisiniz ama ben videolu olarak daha iyi anliyorum cünkü patik konusunda cok acemiYim daha :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size bir link yolladım umarım işe yarar ,takıldığınız bir yer olursa yazışırız:)

      Sil
  5. linki nereye yolladin acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki spam olarak düşmüştür .
      Buraya yazıyorum belki başka soranlara da yardımcı olur bu video
      Gülay hanımın güzel anlatmış emeğine sağlık , selam olsun diyorum
      https://www.youtube.com/watch?v=6NSHwAqUr0Q

      Sil
  6. Anneannem ördüğü ev patikleri için beş şiş tekniği kullanırdı.Çok karmaşık görünsede bilene gayet kolay sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) ilk zamanlar bana da çok karışık gelirdi ama deneyince öyle olmadığını görmüştüm:)

      Sil
  7. Detaylı anlamınız ile patik örmek daha kolay olacak :) Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Örgü işlerinden uzak olsam da bu yazılarınızla gaza gelip elime yün ve şiş alasım geliyor, gayet açıklayıcı anlatmışsınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç fena olmaz Gülüm film izlerken süper oluyor:)))

      Sil
  9. Çok güzel detaylı anlatım olmuş.Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım ilk yapmak istediğim de türkçe yapılış bulmakta sıkıntı yaşamıştım öğrenince benim gibi arayanlara bir faydam olsun istemiştim:) sevgiler.

      Sil
  10. Hatice bilmediğin ne var onu öğrenebilirmiyim valla 41 kere maşallah sana rabbim seni kem gözlerden korusun gözetsin ,nede güzell açıklamışın eline emeğine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) canımsın sen yaa yeni şeyler öğrenmeyi seviyorum ucundan kıyısından bulaşmış olduğum işler Rabbim dualarını cümlemiz için kabul etsin .

      Sil
  11. Muhteşem bişey..bu şekilde örmeyi hiç bir zaman aklım almadı fotoğraflara baktım yine almadı bana çok zor geliyor ben iyisi mi motiflerime döneyim :))
    Ellerinize sağlık Hatice hanım maşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bunu ilk yaparken aynı öyle düşünüyordum:)) beş şişi nasıl kullanacağım diye sırf meraktan denemiştim bir de bebek çorabı örmüştüm ilk öğrencelik:))) Çok teşekkürler canım

      Sil
  12. Ben iki sisi zor tutuyorum bu beni asar 😂😂😂

    YanıtlaSil
  13. Beyin motorlarım yandı.. Allah bayanların yardımcısı olsun..
    pek bişey anlamadım ama anladığım kadarıyla büyük emek isteyen bişey..
    Kalemin dert görmesin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ömercim hoş geldin karşışlıklı baya aralık verdik canım 2 ay arayla şehir değiştirince baya bir kopukluklar oluyor işler yetişecek filan derken blog gezmelerim de azaldı. hafta sonu yine gidiyorum. Uğramana sevindim işte böyle bizim işler öğrenme safhasın da bizim beyinler de karışıyor toparlıyoruz:))))) sevgilerimle.

      Sil
    2. Aynen ablacım. . Bende işler dolayısıyla boyuna şehir dışına çıkıyorum. ara da bi de olsa bloga uğramaya calisiyirum. saygılarımla. .

      Sil
    3. İşlerin rast gitsin inş. sevgiler canım

      Sil
  14. Hep imrenmişimdir ama hiç öremedim maalesef. Ellerinize sağlık.@rps

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım ben de bir kez daha yaptım sırf tekniği iyice kapmak için bir daha sıra gelmedi ama örgüsü çok iyi oluyor:)

      Sil
  15. Denemeye korkuyorum beceremem gibi @ke

    YanıtlaSil

Uğradığınız ve vakit ayırdığınız için çok teşekkürler.

AMİGURUMİ-ÖRGÜOYUNCAKLAR

BATTANİYELER

AÇIKLAMALI ÖRGÜLER ve VİDEOLAR

ŞAPKALAR BERELER

PATİKLER

ÇANTA-CÜZDAN-HEYBE (bags)

KEÇE ÇALIŞMALARIM

DURU'NUN CİCİLERİ