Öne Çıkan Yayın

MERHABA , BUNDAN SONRA...

orgucantam.blogspot.com dan sevgilerle Canlar. Oldukça uzun bir zaman oldu bloguma yazmayalı,şu an oldukça değişik bir duygu kaplad...

AÇIKLAMALI KAPŞONLU HIRKA (hooded cardigan)

İKİ RENKLİ KAPŞONLU HIRKA

By desing=orgucantamhaticeyazıcı
tasarım tamamaen bana aittir.





(Blogumun ilk yayınlarından çok gerilerde kalıp görülmeyenlerden açıklamasını ayrıntılı yaptığım modellerden biri, belki işe yarar diye görmenizi istedim.)



BU HIRKAYI SİPARİŞ ÜZERİNE ÖRDÜM
beden: 38-40 için bol 
42 -44 için normal

yumak: 2 adet lila 5 adet mor( ikisinden de biraz artıyor)

şiş: 5 numara
reglan kol ,önüne fermuar(resimleri çektikten sonra diktim)
kapşon takılmadığı zaman hoş dursun diye yakada çalıştım.
ÖNLER :
50+8(8 ilmek kenar lastik için)
KOL KESİMİ: 2 sırada bir yakaya kadar toplam 14 kez 3ilmeği birden alarak 2eksiltmiş olarak kes
YAKA OYUNTUSU: 8+2+2( gidiş ve dönüşte) kes.
kalan 18 ilmeği ipe dizip çıkarın.

ARKA: 100 İLMEK
2 ters 2 düz lastik 18 sıra örün. ve sonra
12sıra mor sonra(zigzaglı yer için) 3sıra(1-3-5 ilmek olarak renk değişimi.
12 sıra lila+ 3
12 sıra mor+3
12 sıra lila + 3
12 sıra mor+ 3
12 sıra lila + 3 burdan sonra kol kesimi başlıyor
kesim bittiğinde 44 ilmek kalacak ipe dizip şişten çıkarın.
KOLLAR: 50 ilmek le başladım
(siz artırmayı bildiğiniz gibi yapabilirsiniz.)
4. renk sırasında iki yanlardan 2 kez artır. 4 ilmek sonra zigzağlı yerler hariç her iki yandan devamlı artırarak 86 ilmeğe ulaştım.
kesim bittiğinde 20 ilmek kalacak ipe dizip şişten çıkar.
DİKİYORUZ:))
çizgileri kaydırmadan önleri arka bedene birleştir.
kolları da dikiyoruz.
dikme iş bitince tüm ilmekleri şişe geçirip 20 sıra lastik örgü yapıp kapatın
NOT: İLMEKLERİ ŞİŞE DİZDİĞİNİZDE DİKİŞ HATTINA GELEN YERDE BİRKAÇ İLMEK SIKIŞIK GİBİ DURABİLİR ONLARI EKSİLTEREK LASTİĞE BAŞLAYIN.

KAPŞONU AYRI ÖRÜP DİKTİM
(kenarına kordon geçirmek için çift ilmek örgüsü uyguladım. isteyen burda birkaç sıra düz örüp 1 sıra haroşa yapıp tekrar düz devam edip çevirip dikebilir)
202 ilmekle başladım.
5 sıra hep düz olarak 1 ilmek ör 2.yi boş al devam.
dönüşte örülenleri boş al örülmeyenleri yine düz ör devam.
sonrasında
2 ilmeği bir kerede (kesme gibi) alarak sayıyı 101 ilmeğe düşürdüm.
45 sıra düz ör.
sonrasında 50/ 1/ 50 şekilde şişte ilmeği ortala
7kez. geliş ve gidişlerde tam ortada 3 ilmeği bir defada al (tepe sivriliğini engellemek için yapıyoruz.)
sonrasında 2 kez git gel.
yine tam ortaya kadar gel
BURAYA DİKKAT KONFEKSİYONDAKİ REMAYÖZ DİKİŞİ UYGULAYACAĞIZ.
örerek ortaya geldik (şiimdi örerek geldiğimiz taraftan bu sırayı her seferinde ilmeği tek tek geriye gidiş rahatlığı için boşaltıyoruz.)
sağdaki ilmeği soldakinin üstünden boşa bırak
soldaki ilmeği sağdakinin üstünden boşa bırakarak tüm ilmekleri kapatıyoruz.

bu şekilde baş arkasında dikiş katı oluşmadan düzgün bir görüntü oluyor.
kapşonumuz da bitti.
DİKİLİŞ ŞEKLİ:

yakanın dip kısmına önlerin lastik ucundan başlayarak ön kısımdan görülmeyecek şekilde dikeceğiz.
denk gelmesi için uçtan uca biraz sündürme yaparak iğnelerseniz sıkıntı olmaz.
iki rengin birleşiminden tığla zincir çekerek kordon yapıp ön kısmında yaptığımız oluktan geçirdim.
zincir uçlarına da minik yonca şeklinde motif koydum.

Desen ve model uygulaması tamamiyle bana aittir.

37 yorum:

  1. ayyy çok hoş bir hırka.ellerine sağlık canım benim.anlatımlı olması daha faydalı bence yüreğine sağlık...
    kolaylıklar dilerim...

    YanıtlaSil
  2. Halimecim çok teşekkürler canım benim sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ablacık ellerine sağlık böyle detaylı anlatım her zaman bulunmaz.Emeğine maşallah diyelim.Öpüyorum sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Thank you for your visit!!!

    YanıtlaSil
  5. Model çok güzel ören çok güzel örmüş sonuçda mükemmel olmuş canım.Ben kapşonlu hırkalarda pek başarılı değilim.açıklamanda güzel. kışa kızım için rengarenk kapşonlu bir hırka düşünüyorum anlatımından faydalanacağım inşaAllah.görüşmek üzere canım benim. güzel ve sağlıklı mutlu bir haftaya başla inş.öptüm.

    YanıtlaSil
  6. Taze Kahve'm canım teşekkürler

    Hi Lilian welcome,thanks.

    MARİFETANE. benim var birkaç denemem deneme yanılma derken doğru kesimi buluyorum genelde Kapşonda tercihim derinliğin olması takıldığında başın ortasında kalmamalı bu da öyle.
    sanada güzel bir hafta olsun inş. sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık arkadaşım çok güzel olmuş,açıklama da harika :)
    iyi günler ve haftalar :)

    YanıtlaSil
  8. Ablacım hazır gibi olmuş çok güzel,ellerine sağlık,öptüm :)

    YanıtlaSil
  9. Esengül teşekkürler aynı dileklerimi kabul et canım.

    lilacsmell canım benim çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. Önce hırkan çok güzel olmuş ellerine sağlık...ben demek ki uzun süredir blogum kapalı diye girmemişim bir de hemen hemen 3 aydır belfıtığı teşhisiyle sıkıntılı günler geçirdim fizik tedavi falan derken şimdi daha iyiyim ...böyle oluncada tabiki giripte bakamamışım tekrar teşekkürler senden sonra baktım açılıyordu...sevgiler

    YanıtlaSil
  11. zerrincim çok geçmiş olsun canım bende uzun yıllardır aynı sıkıntıları yaşadım şükür daha iyiyim artık bende.. bloguna girebiliyor olmana sevindim .kolay gelsin sevgiler kucak dolusu:)

    YanıtlaSil
  12. renklerde çok hoş ellerine kollarına sağlık canım anlatımını vermen çok iyi gerçekten

    YanıtlaSil
  13. Haticecim; her zamanki gibi, içinde şirin bir şeyi zorla hayal ettirecek bir cici çıkarmışsın ortaya:) Ellerin dert görmesin canım kardeşim..

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık canım çok faydalı bilgiler var örgü sevenler için emeklerin için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  15. Neclacım teşekkürler canım. birbiriyle çok uyumlu bu iki renk.

    LEZZETLİ SOMUNLAR,çok teşekkür ederim canımsınnnn .

    Waterlily,teşekkürler canım emeklerimiz sayesinde bir aradayız:) öpüyorum

    YanıtlaSil
  16. gunaydın çok şık olmuş elıne sağlık ıyı gunlerde kullan

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık marifetli hatun....

    YanıtlaSil
  18. çok güzel olmuş canım,eline sağlık.anlatımda süper

    YanıtlaSil
  19. Ne güzel anlatmışsın. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  20. ada deniz teşekkürler canım. örmek isteyenler için ana bir anlatım olsun istedim.Model ve renkler ilave edilebilir veya düz de yapılabilir

    YanıtlaSil
  21. Zaten örgü konusunda başarılı değilim ama kapşon örmek ayrı bir zor benim için. Ama nette en iyi açıklama sizinki bence, bir dahaki denememde hemen sizin yazınıza bakıcam :)
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım. ben daracık kafaya yapışan kapuşonları sevmediğim için bu şekilde yaptım başı çok sıkmayan çok rahat bir görüntüsü vardı o zaman sipariş örmüştüm. artık sadece (gelin)kızlarıma örebiliyorum ancak:))

      Sil
  22. Ellerinize sağlık.Kapşonlu oluşu çok hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım sevgiler .kapuşonu, örgü kumaş penye her şekilde ben de seviyorum

      Sil
  23. ELLERINE SAĞLIK CANIM KPIŞONLU ÇOK ŞIK OLMUŞ

    YanıtlaSil
  24. Kapşonlu hırkaları çok severim, bunun rengi de çok hoş tek kelimeyle bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim bu o yıllar da genç bir kız için yapmıştım teşekkürler.

      Sil
  25. SELAM, :) ON KOL KESİM VE YAKA OYUNTUSUNU ANLAMADIM.? DAHA KOLAY NASIL İZAH EDERSİNİZ.? ORGUDE YENIYIM.:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hos geldiniz
      Kol kesimi on ve srka aynı en kenardaki ilmekden 3 tane orun sonra 3 ilmegi birlikte alin.kol dikilince guzel gorunmesi icin kesimleri biraz icerden yapiyorum.eger zor gelirse sona kadar kenardan birer eksilterek ilerleyin.
      Yaka oyuntusu önde 8ilmek kesin devam donuste2 tekrar ilerlerken 2 daha kalan ilmekleri ipe dizin.
      Onler.kollar.arka bitince ipe dizilen ilmekler sise takilip birlikte bitirilecek.
      Sevgiler.

      Sil
  26. Keşke eskisi kadar örebilsem senden alacağım o kadar açıklama var ki ve kapşonlu hiç birşey denememiştim bayıldım elllerine sağlık sevgiler hamaratım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnş. yeniden örebilecek kadar sağlığına kavuşursun canım çok teşekkürler.

      Sil
  27. Kapşonlu hırkaları çok kullanışlı buluyorum. Çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  28. Elinize sağlık süper olmuş @ke

    YanıtlaSil
  29. Tam Mertlik bu hırka, mavisi çok yakışır oğluma

    YanıtlaSil

Uğradığınız ve vakit ayırdığınız için çok teşekkürler.

AMİGURUMİ-ÖRGÜOYUNCAKLAR

BATTANİYELER

AÇIKLAMALI ÖRGÜLER ve VİDEOLAR

ŞAPKALAR BERELER

PATİKLER

ÇANTA-CÜZDAN-HEYBE (bags)

KEÇE ÇALIŞMALARIM

DURU'NUN CİCİLERİ