Ana içeriğe atla

2.Cİ VİRÜS BOYUNLUK ŞAL VE...... ( VİRÜS SHAWLS)



 1.cisini BURADA Ayşe kızıma örmüştüm. 2.ci virüs şalı da Tuğba kızıma ördüm sağlıkla kullansınlar.Açıklaması ile ilgili yönlendirmeyi de önceki yayında vermiştim.
Tuğbaya hiç mavi- turkuaz tonları örememiştim genelde pembe krem tonları yapmıştım bu sefer renkleri bir arada bulunca bu virüs şal da kullanayım dedim kendisi de çok beğendi.



Bu mavi -gri-beyaz ebruli şal da yeğenim Seline doğum günü armağanı oldu Ankara'ya gittiğim de renk tonlamasına da bayıldım:)
Yeşil ebruliyi de  kardeşimin eşi sevgili Yelda'cığıma ördüm  zümrüt gibi gözlerine yakışacağını düşündüm :) Hepsi sağlıkla iyi günler de kullansınlar.
Yeşil ebruliyi İzmir'de yetiştiremeyince yanım da götürüp orada devam etmiştim..
Bu modeli de ben çok severek örüyorum  pek çok rengini yapmıştım daha önce.ŞALLAR albümün de var hepsi.
Şalların hepsi Alize tiftik ve bir yumaktan çıkıyor.Virüs şalı 12 örnek sırası yaptım  kenarına evde ki iplerden incecik tığ battı geçtim. Yeniden örmem gerekirse 11 sıra yapacağım ki uç oyalamasını daha rahat çalışayım.
_____________________________________
Sevgili  Canlar neredeyse  2 hafta olacak yayın açamadım biliyorsunuz Minik  kuzum Duru ve Tuğba'cım bendeydi geçtiğimiz perşembe  evlerine uğurladık yakın da izin bitiyor işe başlayacak.Birlikte vakit geçirmek güzeldi haliyle ben de geliyorlar, hazırlık ,oyna, eğlen derken çok az dolaşabildim blogları.
Aralık ortası ya da son haftası ben de gideceğim çocukların yanına ilk nöbet benim  nasipse Mart ayına kadar oradayım ,elimden geldiğince  aralıklı olsa da yayın açabilirim  ve sizleri ziyaret edebilirim ama şimdiki gibi olmayacak o kesin.:) Hayırlısı olsun gitmeden öncede  bir bay bay  derim ben sizlere:)))
_____________________________________
Sağlıkla, sevgiyle geçecek güzel bir hafta olsun inş. Sevgiler Canlar.

Yorumlar

  1. Yine döktürmüşsün ablacim ellerine sağlık ne de güzel olmuş öyle :)
    Abla ya benim arkadaşım blogger yeni katıldı yardımcı olur musun yorumlarinla :)
    http://ojelikoalaa.blogspot.com.tr/?m=1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler güzel gönüllü kızım.
      Elbette linki kopyalayamadım tıklanmıyor bana bir uğrasın söyle oradan ulaşırım hem tanışır hem paylaşırım G+ dan:) sevgiler

      Sil
  2. Hatice Hanım ellerinize sağlık hepsi birbirinden güzel, bu şallara virüs dendiğini öğrenmiş oldum bir yerde söylenirse hastalık mı diye düşünmem artık. El emeği çok kıymetli onların sıcağı başka ben annemin el örgüsü kazaklarıyla büyüdüm ilk virüs şalın desenini çocukluğumdan aklımda kalmış türkan şoray kirpiği modeline benzettim. Şimdiden hayırlı yolculuklar diliyorum, sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler sadece üsttekinin adı Virüs şal diğerlerini ben petek boyunluk şal olarak adlandırdım kendimce:)
      Bizler de öyle çocuklarıma da uzun yıllar ördüm en son küçük oğlum üniversitedeyken 2 kazak ördüm tasarımını kendisi yapmıştı bir daha onlara öremedim maaşallah 185 üstü boy endam ör ör bitmez oldu:))))))
      artık eşlerine ve toruna yapıyorum:))
      Türkan Şorayın kirpiği örneği şişle yapılan andırıyor haklısınız:))

      Sil
  3. Çok güzel olmuş yine her zamanki gibi ellerine sağlık,şanslı gelinler anacım şanslı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Tülin'cim artık ikimizin de 2 kızı var eh onlara örmeyip kime örelim:)))) öpüyorum canım.

      Sil
  4. Ben de sizi merak etmiştim :) Bilgi verdiğiniz iyi oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler genel de bu kadar uzaklaşmam ayrı kalamıyorum ama arada mecburiyetler oluyor:)) sevgiler canım.

      Sil
  5. Tez zamanda senin akrabaların arasına katılıyorum ben.)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam küçük kız kardeş olarak ilan ettim gitti:))))) sevgiler kuzum canın sağ olsun.

      Sil
    2. :)))))))))))))))))))

      Sil
  6. bu virüs mutlaka yayılmalı... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem nasıl acil yayılsın:))) bir önceki yayın da adres var:))))
      sevgiler canım.

      Sil
  7. Çok güzel olmuş hepside Hatice'cim Ellerine sağlık 😊. Mavi beyaz şala bayıldım. Renkleri çok yakışmış. Şimdiden hayırlı yolculuklar dileyeyim o zaman sana sağlıklıca git sağlıklıca gel 😊. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Zehra'cım o yumaktan tek kalmıştı benim de içim gitti ona:))
      çok teşekkürler gidene kadar bir kaç yayınım daha olur gitme arifesi İzmir'den bay bay deyip Diyarbakır'dan merhaba derim inş:)))

      Sil
  8. Çok şık olmuşlar abla,ellerine sağlık.Hele turkuaz pembe şiir gibi olmuş.Güle güle git,güle güle gel ablacığım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sevda'm kızım da çok beğendi ,şimdilik İzmir'deyim giderken yine bayy diyeceğim. kucak dolusu sevgiler

      Sil
  9. O pembeliye bittim! Ben de Dilek kızınız olayım mı? :) Şaka bir yana ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benimmm çok teşekkürler sevgiler.

      Sil
  10. Ellerinize sağlık Hatice Hanımcım :) Şimdiden iyi yolculuklar diliyorum, nöbetiniz çok tatlı olacak, tahmin edebiliyorum. Kocaman sevgiler... <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evettt nöbetlerin en tatlısı hem de :))) sevgiler canım öpüyorum.

      Sil
  11. Eline sağlık Hatice hanımcım, sanat mübarek ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım doğru söylüyorsun:)

      Sil
  12. Çok güzel ,çok şık ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Şalların hepsi ayrı güzel olmuşlar, ellerine sağlık. Sahipleri güzel günlerde kullansınlar işşallah. Şimdiden güzel nöbetler dilerim, sağlıcakla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım sağlık hepimizle olsun kuzum:)

      Sil
  14. Hepsinin rengi çok güzel el isine zaten alkis tutuyorum 😊

    YanıtlaSil
  15. Çok güzeller... Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. çok güzeller eline sağlık canım.. ♥

    YanıtlaSil
  17. Bunlardan güzel bileklik de olur, ellerinize sağlık.
    Arayı fazla açmayın, haberdar edin bizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, niye olmasın düşünüp yapmada sınır tanımayız:))))
      mutlaka arada cee derim özlerim hepinizi ben:)

      Sil
  18. Tuğba kızın sağlıkla kullansın şeninde eline emeğine sağlık Hatice Hanım'cım
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım şimdi kar da yağmış oralara tam zamanı kullanmanın:) sevgiler.

      Sil
  19. Ne güzel emekler. Ellerinize sağlık. Herbiri çok güzel.

    YanıtlaSil
  20. nöbette kolaylıklaaaar :) görüşürüüz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler kuzumm nöbetlerin en güzeli bol bol oyun oynayacağız:))))

      Sil
  21. Hepsi birbirinden güzel tabiki ama en sonuncunun renkleri benim renkler ablacık. Ellerine sağlık. Trafiğin yoğun şu ara anladığım kadarıyla. Rabbim sağlıkla sıhhatle götürsün getirsin o vakit ;) Sevgiler öpücükler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım benim biraz öyle .inş canım hepimizin her işi sağlık ve sıhhatle gerçekleşsin kocaman öpüyorum.

      Sil
  22. Renk ve örnekler çok uyumlu olmuş.
    Yumuşacık olduğunuda hissediyorum,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merihcim çok teşekkürler ince tiftik ütüyü de yiyince yumuşacık oluyor sevgiler canım.

      Sil
  23. Mavili de, yeşilli de, pembeli de hepsi çok güzel, eline sağlık canım, güle güle git, gül güle gel, çok özletme:(
    Sevgilerimle... ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde'm çok teşekkürler fırsat buldukça blog gezerim telefondan ancak sosyal medya bakabiliyorum blogları takip zor oluyor oğluşun dizüstü uygunsa oradan da blog bakınırım tabii boş kalırsam:))

      Sil
  24. Çok güzeller ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  25. Hepsi çook cici olmuş canısı ,iplerin renk geçişleri ne kadar güzel örnekle uyum içersinde... ellerine sağlık,sahipleri şanslı vallahi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ ol Ayselcim ben de çok beğendim sahipleri de alınca çok mutlu oldular:) öpüyorum sevgiler

      Sil
  26. ama çok cici olmuuuşş,ellerinize sağlıkkkk
    sevgiler

    YanıtlaSil
  27. Elleriniz dert görmesin..El emeği göz nuru olunca daha bir kıymetli benim için..Hepsi çok güzel ama mavi-turkuaz ayrı bi güzel....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım,mavinin yeri hep başkadır:)) sevgiler

      Sil
  28. bu virüs şallardan ben de örmek istiyorum ancak elimdeki 1001 çeşit yarım iş müsaade etmiyor :( bu yıl bitti bitti elimdekiler...olmadı seneye Allah kerim :) çok güzeller ellerinize sağlık hatice hanım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım yaa bir süre tüm vaktini yarımlara ayır temizlensin yoksa kenar köşede kalıyorlar:)ben o alışkanlığımdan kurtuldum şükür:) 2 ya da 3 işi bir arada götürdüğüm oluyor ama yarım bırakmıyorum soğukluk giriyor araya:) sen benim gibi yap TV izlerken işi arkadaşa giderken yanına alınacak iş bir de kimse yokken sakin kafayla(genelde bu oyucaklar oluyor)yapacakların şeklin de temizlenir gider:)) sevgiler kolay gelsin.

      Sil
  29. şu eldeki yarımları bitirsem ama ne mümkün? geçtiğimiz sene bana da herkese olduğu gibi iyi gelmedi...bu sene de iyi başladığı söylenemez..çok hevesliyim bir degrade virüs şal yapmaya..kısmet :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarım işleri cogaltmamak lazım ama bir aska geldim orerim dersen tum ev islerin yani sıra 3 günlük isi var❤

      Sil

Yorum Gönder

Yorumlarınız ve vakit ayırdığınız için çok teşekkürler.

Blog hesabı olmayan arkadaşlar, ''Yorumlama Biçimi'' kısmından Adı/Url'yi seçip adını-soyadını yazsın. İsimsiz yorumlar yayınlanmayacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEŞ ŞİŞLE PATİK AÇIKLAMASI (KNİTTİNG SHOE )

şişe 10 ilmek başladım bir sıra düz ördüm ve 2. şişi ilmeklerin alt kısmından geçirip karşılıklı 10 ilmek olmasını sağladım ( burun kısmı)

her iki taraftan da 2 şer ilmek artırdım(toplam4) 4 ayrı şişe 6 şar ilmek olarak yerleşti

hep düz taraftan örüyoruz ilmek sayıları arttıkça burun da yavaş yavaş ortaya çıkıyor


burun kısmı tamamlandı benim yaptığımda toplam 48 ilmek oldu buda patiğin biraz büyük olmasını sağladı sizler 40 ilmekte bitirebilirsiniz.




örmeğe devam ediyoruz.





burda burun ve ön tamamlandı. ön ortada iki ilmeği kesip yerimizi belirliyoruz ve beş ilmek (her iki yanda)haraşo örüyoruz bilek kenarı olacak burası. bundan sonrası normal düz örgü gibi düz ve ters örgü örerek devam ediyor




28 sıra örüp topuğa geçeceğiz.


şişteki ilmekleri ortada 10 ilmek kalacak şekilde ayarlıyoruz.



burda örgü sadece 10 ilmek le yapılıyor. sağ ve sol şişlerden gidiş ve dönüşlerde ortadaki (10 ilmekler) ilmeklerin kenarlarındaki ile birer birer keserek eksiltiyoruz(eksilen kısım iki yanlar)

topuk kısmı beli…

AÇIKLAMALI KAPŞONLU HIRKA (hooded cardigan)

İKİ RENKLİ KAPŞONLU HIRKA




(Blogumun ilk yayınlarından çok gerilerde kalıp görülmeyenlerden açıklamasını ayrıntılı yaptığım modellerden biri, belki işe yarar diye görmenizi istedim.)


KABAN TARZI KAPŞONLU HIRKA
BU HIRKAYI SİPARİŞ ÜZERİNE ÖRDÜM
beden: 38-40 için bol 
42 -44 için normal

yumak: 2 adet lila 5 adet mor( ikisinden de biraz artıyor)

şiş: 5 numara
reglan kol ,önüne fermuar(resimleri çektikten sonra diktim)
kapşon takılmadığı zaman hoş dursun diye yakada çalıştım.
ÖNLER :
50+8(8 ilmek kenar lastik için)
KOL KESİMİ:2 sırada bir yakaya kadar toplam 14 kez 3ilmeği birden alarak 2eksiltmiş olarak kes
YAKA OYUNTUSU: 8+2+2( gidiş ve dönüşte) kes.
kalan 18 ilmeği ipe dizip çıkarın.

ARKA: 100 İLMEK
2 ters 2 düz lastik 18 sıra örün. ve sonra
12sıra mor sonra(zigzaglı yer için) 3sıra(1-3-5 ilmek olarak renk değişimi.
12 sıra lila+ 3
12 sıra mor+3
12 sıra lila + 3
12 sıra mor+ 3
12 sıra lila + 3 burdan sonra kol kesimi başlıyor
kesim bittiğinde 44 ilmek kalacak ipe dizip şişten çıkarın.
KOLLAR:5…

DURU'YA ANA KUCAĞI (BABY NEST) ve YASTIĞI

Baby Nest ,ana kucağı, dikme beşik,bebek yuvası , bunların hepsi bu yaptığım çalışmanın adlarından her biri:)))
 Sevgili Filiz'de (Filizin evi)  ilk görmüştüm sonra epeyce yapan  varmış ben görmek de geç kalmışım:)), Filiz' ciğimin ellerine sağlık ben onda görüp örnek aldığım için onun linki ile paylaşıyorum ilk dikene ve   tüm yapanlara da selam olsun  diyeyim:)
 Çok keyifli  bir dikiş çalışması  daha oldu benim için  bir pembe bir mavi yaptım. Pembesi benim DURU'ma (Eylül de kucaklayacağız  inş.) Diğer mavi ise  arkadaşımın gelinin yeğeni oldu ona gidecek . Fotoğraflarını düzenler düzenlemez onu da  paylaşırım.
Kuzucuklar   sağlıkla kullansınlar inş.
 Malzemelerim:
 Desenli ve düz olarak 1 er metre pazen.
(Yaz bebekleri için tericoton tercih edilebilir.)
organze fisto
Sert ve yumuşak olarak  grogren (kenar biyesi için sert olanı yuva olarak yumuşak olanı da içinden geçirip büzmek için kullandım.
 silikon boncuk elyaf( hem kenarlara hem orta kısmında )
Yapılışını ayrıntılı…

HELLO KİTTY 'Lİ ANA KUZUSU (BABY VEST)

iPİN RENKLERİ
                                             Burdan da dokusunu yakından görebilirsiniz.

Kartopu yünlerinin bebekler için çıkardığı yeni yünlerden birisi de bu  ana kuzusu  .Tüm renkleriyle harika bir dokusu var.Dükkanda  yelek ,hırka kaç taneden çıkıyor soruları gelince ben de bunu ördüm hem dokusu görülsün hem de kaç yumak kullanılıyor tahmin yürütebileyim diye.
  Tam iki yumak gitti kalan ip 4-5 metre filandı minicik bir pon pon olacak kadar. yelek 2-4 yaş arası giyilebilir büyüklükte. Özel bir örnek kullanmaya gerek yok,ben çabuk örüp asayım diye yıldız örneğini  kullandım.
alıp örmek isteyenler  bir çocuk yeleğine kaç ilmek başlıyorsanız bunda daha azını kullanacaksınız. ipin hafiften  bir  likralı durumu var. Ben çok beğendim  astragan polar gibi .yakın çekim fotoğrafladım belli olsun diye.
 HK yı sonradan tığlayıp üzerine diktim yakayı da tüm dikişlerden sonra ilmek alıp  bir ters bir düz lastik ördüm. arka 51 önler 29…

ÖRMEYENİ DÖVERLER Mİ ACABA:)))))))) AÇIKLAMALI BOYUNLUK(SNOOD)

Derya Baykal hanımın  programın da örülen dikişsiz boyunluk önceki yılların ör sök beresi kadar beğenildi ve örmeyeni dövüyorlar misali :))))))  eli şiş tutmayı bilen herkes tarafından örülüyor.
(Ör sök berem ve boyunluğu BURADA boyunluğunu da  kendimce tasarlamıştım.)
 Ben de  kızlarıma öreyim dedim ilki bitti Tuğba kızım hafta sonu Diyarbakır'a dönecekleri için önce onunkini ördüm  haftaya Ayşe kızıma da öreceğim bu dikişsiz boyunluktan
 Misinalı şişe de iyice alıştım bu arada:))) daha önce de bir şal örmüştüm.BURADA

 Ördüğüm boyunlukla ilgili  açıklama da yapayım:
İpi : Alize süperlena klasik
 misinalı şiş no : 4,5
 ilmek sayısı : 90
Metrajı uzun bir ip olduğundan  tek yumaktan çıktı
YAPIM VİDEOSU  BURADA
___________________________________________
6-01-2015 de ilave NOT
Detaylı bir şekilde yazılı açıklar mısınız diye mailler geliyor tek tek açıklamayı  yazamayacağım için bu yayınımın altına ilave ediyorum . Bizlere bu  dikişsiz boyunluk modelini kazandıran Sibel Kavaklıoğlu han…