Öne Çıkan Yayın

MERHABA , BUNDAN SONRA...

orgucantam.blogspot.com dan sevgilerle Canlar. Oldukça uzun bir zaman oldu bloguma yazmayalı,şu an oldukça değişik bir duygu kaplad...

GÜPÜR DANTELLİ 3 MASA ÖRTÜSÜ


                                                                 Ayşe Kızımın


                                                                      Tuğba Kızımın


                                                                        Bu da benim.:))

 Kaç yıldır bir araya gelmeyi bekleyen 4 lü kareler.Nihayet birbirlerine kavuştular bu dantelle:))
 Yıl olarak hatırlayamadım ama bir zamanlar bu örtüler çok modaydı ,
Bu masalara da (ya da sehpa) fiskos masası deniyordu yeni bir ad bulunmadıysa hala öyle olmalı:))))
Ablam  Nuray renkli nakışlı peçeteleri getirmişti aralarına dantel örersin oğlanlara kaldırırsın diye , altta ki beyaz da ipek nakışlı  Rize bezi denilen örtülerden onu da o yıllar da  Azime ablam(eltim)  dantelle birleştir kullan diye   verdi ,
Çok güzel  doğal dokulu bir kumaş içinde ipekle desen koyulmuş fotoğrafı büyütürseniz fark ediliyor.
Dantel işlemek benim harcım değil işlediğim tek dantel   sehpanın ortasında ki kare  olan parça, 3 adet örüp  yakın gözlüğü ihtiyacı  ortaya çıkınca bırakmıştım öyle.:)))
   Birleştirdiğim güpür hazır dantel genel de tül perdeler de kullanılıyordu , o elime geçince  örtüleri yapmaya karar verdim kızlarımın  örtüler tamamlanınca kalanla da   beyaz işli kareleri birleştireyim dedim  dedim de dantel eksik kaldı, ben de  dış kenarları kumaşla birlikte olacak şekilde birleştirip orta kısmı boş bıraktım  .
Boş kalan ortaya da   ütü istemeyen dantel iplerle ördüğüm(  ipleri çok sevmiştim tam benlik ütü derdi yok diye  örnek de çok sevimli gelmişti ama işte ancak 3 adet çıktı elimden) kare motifli danteli tam ortaya çaprazlama yerleştirip sabitledim.
Kenarlara da hazır ince güpür dantel geçirip tamamladım.
Fotoğrafları ütülemeden çekmiştim. keyifle kullanıyoruz hepimiz de:))
_________________________
 Blogcanlarım  yarın İzmir-Menemen'e geçeceğim  çarşamba günü de Ayşe kızımla Eski Foça'ya gideceğiz. çok sevdiğim  dünyalar tatlısı Serpil Aksungur'u ziyaret edeceğim.
HOBİLER isimli blogun sahibesi.
Kendisi inanılmaz hamarat bir ablamız  .İstanbul'da yaşıyor ama yazları İzmir 'de geçiriyor genelde .İzmir aşığıdır kendisi. Daha önce de   iki kez   bir araya gelmiştik  BURADA  BURADA.Şimdiden heyecanlıyım diyebilirim :)
 Sevgiler

51 yorum:

  1. Çok güzeller. En çok da sonuncusunu begendim. Ben bahçede seviyorum böyle örtüleri çiçekler arasinda çok hos duruyor.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık. Üçü de birbirinden güzel. Yine de Tuğba kızınızın örtüsünü bir tık fazla beğendim sanki :) Güle güle kullanın.

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
  3. Hepsi de çok güzel olmuşlar Hatice, emeklerine sağlık. Diyorum ya hep. Senin kızlar çok şanslı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım şansımız karşılıklı:))

      Sil
  4. Çok güzel gözüküyor.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Evet bir zamanlar çok modaydı bende yapmıştım:))) ellerine saglık sahipleride iyi günlerde kullansın.

    Serpil Aksungur'adabendende selamlarrrr..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ ol canım benim.
      Söyledim hatta buradan okudum onun da çok sevgileri var resim çekmiştim ama bu güzel günde acı olaylar yüzünden mutlu bir gün kursağımıza tıkıldı yine:(((
      Serpilim çok iyi maaşallah boş durmuyor güzellikler elinde yine.

      Sil
  6. ellerinize saglık annemin yaptıklarını ben hala kullanıyorum aralarda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel anneciğinizin de ellerine sağlık. takılıp yırtılmadıkça kolay kolay eskiyecek şeyler değil sağlıkla kullanın canım:)

      Sil
  7. Ellerinize sağlık... :) Hepsi çok güzeller. Biz hala fiskos diyoruz o masalara. :))

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık Hatice ablammmm harikaaa olmuşlar hepsi birbirinden güzel,güle güle kullansın gelinler de sende...Serpil ablama benden çokkkk selam söyle olur mu? Çok değerli bir ablamız harika bir insan...tıpkı senin gibi...çok öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Tülin'cim, Serpimizin de sizlere kucak dolusu sevgi selamları var yorumunu okudum kendisine:)

      Sil
  9. Tam yazlık bir örtü olmuş Hatice , ellerine sağlık!
    Serpil Hanım'a benden de çok çok selamlar, sevgiler 💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Nilgün'cüm Serpil 'ciğimizin de selamlarını getirdim .sevgiler.

      Sil
  10. Tek kelimeyle muhteşem olmuş, çok romantik...eline sağlık canım. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  11. çok da şık durmuşlar ellerinize sağlık, çok güzel muhabetlerinize eşlik etsin bu örtüler.:)

    YanıtlaSil
  12. Çok neğendim,ellerine sağlık abla.İyi yolculuklar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım , kısa bir seyahat oldu İzmire yakındır gittiğim yer. Menemen de dünürüm ve oğlum oturuyor hem onları ziyaret ettim hem de kızımla ertesi gün Serpil ablamızı ziyaret ettim Eski Foça da:))

      Sil
  13. Emeğinize sağlık.Gerçekten harika olmuş :)

    YanıtlaSil
  14. Emek olan herşey bir başka güzeldir iyi günlerde kullanılsın MUTLU GEZMELER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru arkadaşım teşekkürler gittim geldim güzel oldu ama Ülke gündemim de keşke mutlu bir gün daha geçirseydi.

      Sil
  15. Bu uğraşlar olmasa acılar,kavrulan yürekler.Çarpmaya devam eder mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merihcim hiç bir mutluluğu içimize sindirmiyorlar canım yaa ne güzel bir yazı düşünmüştüm Serpil hanımla bir günümüz üzerine ama maalesef elim gitmedi.Doğru söylüyorsun bu çalışmalarımızla biraz kafa dağıtabiliyoruz.

      Sil
    2. Canım her şeye rağmen yazmalısın,kotülere inat.Dostluklar ve güzellikleri paylaşmak,ancak bunlar bizi kurtaracak.
      Umutsuz olmak teslim olmak gibi geliyor bana,acılara alışmayacağız,sadece.
      Lütfen hemen yaz,başka türlüsü olmuyor,yüreğimize yavrularımızın ihtiyacı var.
      Bekliyorum.Yaz iyi gelecek.

      Sil
    3. Canım her şeye inad,acıya rağmen umut hepimizin ilacı.
      O yüzden yazmalı o güzel duygu yogunluğunu bizlerle paylaşmalısın ki çoğalsın umutlarımız.
      yaptığın güzel eserler gibi,süsler gibi,hep beraber onaracağız,yaralarımızı.

      Sil
    4. Canımsın arkadaşım herşeye inat ayakta kalma çabamız devam ediyor işte, genç blog yazarlarımızı okudukça genç öğretmenlerimizi izledikçe umutlarım yeşeriyor ama ara ara sarsılıyoruz işte:( yayın açmak sorun değil ama yazılarım da hüzün olsun istemiyorum belki ondan elim gitmedi artık haftaya bakacağız seviyorum seni güzel insan.

      Sil
  16. Dantelli bu şekilde değerlendirilmesini seviyorum, sırf dantele dayanamıyorum 😉
    Ellerine sağlık örgü çantam, annem bilirsin kanser örneği mi ne ondan vermişti, takım almadım ama böyle degerlendirmek hoş olabilir, güzel paylaşimdi, fikir verdin bize 😉
    Eksik Olma! ,, hala fiskos ben öyle biliyorum 😂😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı fikirdeyim canım,o kanser örneği danteller verilen emek olağan üstü olduğundan çok kıymetli :)
      Kumaş ve dantel birliktelikleri bana çok daha şık görünüyor. Evet hala fiskos deniyormuş:)) sevgiler.

      Sil
  17. Fikir harika, benim de vardı mendillerden. Hazır dantel çok güzel olmuş eline sağlık. Mutlulukla kullanmanız dileğiyle 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım yapımı da oldukça kolaydır.El dikişi bile yeterli:)

      Sil
  18. ellerine sağlık, fiskos masasını da örtülerini de severim. sıcak yakın dostluğu hissettirir bana. işlemeli peçeteleri dantelle birleştirmek modaydı, bence hala güzel bir çalışma yöntemi ve hala moda. kore fenomeni arkadaşın sözünü ettiği dantel örtülerin adını duyunca (kızıma bir tek o örtülerden yaptırmıştım)buna "sabır örtüsü" diyelim, adını değiştirelim demiştim. komşularla öyle demeye başlamıştık. gerçekten çok emekli dantelden farklı bir örgü yöntemi gibi duruşu.
    kötülükleri yapanlardan önce yaPTIRANLARI ALLAH ISLAH ETSİN
    sevgili Hatice, düşürme enerjini yaz yine de güzellikleri...e.t. 2.7.16

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıp paylaşmayı seviyorum Emine'cim ama arada düşüyor modum biraz da kayıplarımızın yasını tutuyorum kendimce o yüzden elim gitmedi .
      Sevgiler

      Sil
  19. Ellerinize sağlık, en çok renkli olanı beğendim :)

    YanıtlaSil
  20. Evde bir sürü renkli kumaş peçetelerim var kullanmadığım. Öyle bekliyorlar. Onları bu şekilde değerlendirebilirim. Kolaj bile yapabilirim diye düşündüm yaptıklarınıza bakarken. Elinize sağlık Hatice Hanım hepside çok güzeller :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper olur canım yaa bir arada birbirinden farklı dantelleri kare yuvarlak demeden kumaş üzerinde masa şalı yapmışlardı hatta tekstil sanayi bunun baskı şeklinde olanlarını üretti ama el emeğinin yeri başka. İnş yapma fırsatı bulursun. Sevgiler teşekkürler.

      Sil
  21. Harika olmuş kızlarınız da siz de güle güle kullanın;))

    YanıtlaSil
  22. Eski gunler geldi aklima ananemde hala vardir bunlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma canım benimki de onca zamandır bekliyordu kısmette kızlarınkiyle birlikte hazırlacayacakmışım:)) teşekkürler.

      Sil
  23. Çok şık bir buluşma olmuş ellerinize sağlık.:)

    YanıtlaSil

Uğradığınız ve vakit ayırdığınız için çok teşekkürler.

AMİGURUMİ-ÖRGÜOYUNCAKLAR

BATTANİYELER

AÇIKLAMALI ÖRGÜLER ve VİDEOLAR

ŞAPKALAR BERELER

PATİKLER

ÇANTA-CÜZDAN-HEYBE (bags)

KEÇE ÇALIŞMALARIM

DURU'NUN CİCİLERİ