Ana içeriğe atla

YATAK ÖRTÜSÜ MOTİFİM VE KENAR ÖRNEĞİ





    Bu motifli örtü benim çeyizden 34 yıl da bir kez ilk yayınladığım da çekim için sermiştim bir de  bozulma  filan var mı diye bakmıştım:))  belki pembe ile aram çok yakın olmadığından yıllardır  bekliyordu.
  Ayşe kızıma gösterdim  çok beğenince ona verdim o şimdi kullanıyor.
   Aslın da ben bunun altına astarlama ve etek gibi yapıp tam bir yatak örtüsüne dönüştürmeyi düşünüyordum ama  Ayşe böyle kullanmak istediğini söyledi.  Kendisine verirken motifi ve kenar dantelini yakından görüntüledim  eski bir motif ama  belki işe yarar.
Bir de etamin işli var BURADA o da Tuğba kızımın olacak ama onu kesin  astarlı yatak örtüsü yapacağım , yapınca ileri de paylaşırım.

Battaniyenin tam görüntüleri       BURADA
BADEM orada 3 yaşındaydı:)) o zaman bile pozlar on numara:)
Hepinize mutlu ,sağlıklı bir hafta sonu diliyorum.

Yorumlar

  1. çok beğendim.... elleriniz dert görmesin. :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel motifi astarlanınca bencede daha iyi durur ama tercih meselesi tabiki.
    Bu arada takibe aldım sizi banada beklerim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım. Şimdilik böyle kullansın bel ki daha sonra ben yine aklıma geleni uygular yeni bir görünüm sağlarım kızıma da değişiklik olur:)

      Sil
  3. Ellerinize sağlık çok güzel bir örnek olmuş emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Pembeyi çok severim ben ortude çok hoş olmuş yeni sahibesi güzel günlerde kullansın

    YanıtlaSil
  5. Geçmişten birer hatıra sizin için ne mutlu. Emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle oldu bu örtüler kolay kolay yıpranmaz bir o kadar da kızım kullanır artık:)
      teşekkürler sevgiler.

      Sil
  6. Tam benim rengim motif de güzelmiş teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel, yıllar sonra değerlenmiş bu güzellik:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım çıktı sandıktan nihayet biraz böyle kullansın ileride sağlık yerinde olur sa yeni bir kimliğe de dönüştürürüz:)

      Sil
  8. Pembiş pembiş pek şirin görünüyor.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım Kızım da pembe sever olunca tam yerini buldu:))

      Sil
  9. Örgü hayattır..:) İnsanda ne gerginlik bırakır, ne de stres... Boş zamanların değerlendirilebileceği çok güzel bir çalışma...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle canım her kelimene katılıyorum:)
      teşekkürler.

      Sil
  10. El emeği gibisi var mı hepsi çok güzeller.Ellerine saglık. Ne emek ama .Bademide optum bu arada..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Özay'cım. BADEM öpüldü :)))

      Sil
  11. aaa benimde var bu modelden.büyük oglumu dogum yaptıgımda kardeşim bebek battaniyesi olarak örmüştü.iki oglumada kullandım.demekki 33 yıl önce örülmüş benimkide o zamanlar bu model revanjtaymış:))).

    Ayşe kızında iyi günlerde kullansın.
    çok öptüm canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim aslın da çok bilinen bir örnek kimi kozalak kimi çam örneği diyordu ben de bir heves örmüştüm o zaman. Güzel dileğin için çok teşekkürler. sevgiler öptüm seni de FISTIK'ı da

      Sil
  12. güzelmiş sandıklarımızda neler var böyle bekliyen iyi yapmışsınız kullanılsın tabi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bekleyen bir şey kalmadı desem olur ufak tefek değerlendirmeler yapıp kızlarıma veriyorum:))

      Sil
  13. Merhabalar canim, bende gümüs rengi simli iplikle en az 35 yil önce bu modle cok uygun belkide ayni model yatak örtüsü islemistim, kenarini yapmamistim, sonra ablam bana bir kenar yapti, daha da kismet olmadi kullanmak, kismet belki daha olur, güle güle kullanasin...Emek hic bir zaman bosa gitmiyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız canım örtülerimizin ortak özelliği de kenarları kardeşler yapmış:)) gümüş simliler çok modaydı o yıllar da size kullanacak biri nasio olsun diyelim:) sevgiler.

      Sil
  14. ellerinize sağlık el işlerini bende çok seviyorum ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, emek verilen her şeyi seviyoruz:)) sevgiler canım

      Sil
  15. ayşe kız güle güle kullansın.rengide motifide çok güzel.bende pembeyle çok iletişimde değilim :) ama bazı çalışmalarda da çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, ahh sorma bayıla bayıla pembişler hazırlarım ama kendime gelince hiç kullanamam belki uçuk beyaza yakını olabilir:)

      Sil
  16. ellerinize sağlık Hatice hanım,etamin yatak örtüsü de çok güzel..ne emek isteyen işler yapmışsınız,ben sabredemezdim:( elleriniz dert görmesin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler sevgili Billur. yazmayı ihmal etmişim sanırım. Etamin de 4 ayrı kişilik emek var .Ben çok az bir kısmını yaptım beni çok sarmadı:) ee o zamanlar yaş 19:)) etamin işlemeyi çok seven bir arkadaşım tamamlamıştı :) İnş ben de güzel bir yatak örtü haline getireceğim

      Sil
  17. Ne kadar yeteneklisiniz. Tebrik ederim sizi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çok teşekkürler, deneye deneye öğreniyoruz canım benim beğeniliyor olması mutlu ediyor:) sevgiler.

      Sil
  18. Ellerinize sağlık.El işi gibisi var mı. Rengi de ,modeli de çok güzel.

    YanıtlaSil
  19. Ellerinize sağlık çok güzel ve rengi de tam benlik :) İnsan böyle şeyleri kullanmaya kıyamıyor cidden haklısınız..
    Sevgilerle
    Hoşçakalın

    YanıtlaSil
  20. Çok güzel elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  21. çok güzel keşke bende bu tarz örgülerle uğraşabilseydim size hayran kaldım sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm inan zor değil hep öğrendik birlerinden baka baka:))
      yemek yapmak gibi malzemeleri al önüne koy, tarifi al yanına sonrası renkleri karıştır dur:))))
      sevgiler

      Sil
  22. ellerinize emeğinize sağlık. yetenekli hatunsunuz maşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ,öğrendiklerimi uygulamaya çalışıyorum işte:)) sevgiler.

      Sil
  23. çok güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  24. Ellerinize sağlık gerçekten çok emek var üzerinde.
    Özetleyecek olursam El emeği göz nuru diyorum :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler gerçekten de öyle sonucun da böyle beğenilmesi de çok keyifli oluyor. Sevgiler.

      Sil
  25. Ellerinize, emeğinize, sabrınıza sağlık çok güzel.

    YanıtlaSil
  26. 34 yıl dile kolay pek güzelmiş ablacım iyi günlerde kullansın kızçe

    YanıtlaSil
  27. Kare motif masa örtümden kenarda uzun yastığımdan Hatice'cim..Bence modası hiç geçmeyen motifler..Neye uygulanırsa uygulansın yakışıyor...Ellerine sağlık kızında güle güle kullansın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canımm. hala da severek kullanılan örnekler., bu motif çoğu kişinin çeyizinde farklı görsellerle mutlaka vardır:)

      Sil
  28. O yıllarda çok yapılan ve artık klasikleşmiş bir model, rengi de çok güzelmiş. Çook emek ve sabrın maddeleşmiş hali aslında. Ellerine, gözlerine sağlık Hatice Hanımcığım.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler arkadaşşım,haklısın ,oda takımları masa örtüleri vitrin peçeteleri neler neler yapıldı 80 lere damgasını vuranlardan:)))

      Sil
  29. El emeğinin yerini hiç bir şey tutmaz güle güle kullansın.

    YanıtlaSil
  30. Çok güzel olmuş elinize sağlık, ben de çok yapmak istiyorum ama tığla hiç beceremiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, eğer gerçekten bir şeyler yapayım diyorsanız en fazla 2-3 kez bozuk olur hatta olmayabilir de ilk işler hep güzel olur denemek lazım:)

      Sil
  31. Rengi de modeli de çok güzelmiş ablam. Güzel günlerde kullansın Ayşe kızın :) etamin örtüne de bayıldım ablacım ayrıca ben o Bademi yerimm :) ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler kuzummm , BADEM den ve benden kucak ve pati dolusu sevgiler:))

      Sil
  32. ayy ne güzel el emeği ne kadar değerli :) rengi de harika :)

    blogda yeni stil ve gezi postlarım var beklerim :)
    http://samiraslifeandstyle.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  33. Çok güzelmiş elinize sağlık. Bu motifin çok benzerinden ben de kendime yatak örtüsü örmüştüm. İyi ki astarlamamışsınız. Benimkini astarlamıştık. Çok ağırlaştı ve bu şekilde kullanması güç olduğu için dolapta bekliyor :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım Kızım da ağır olabilir anne dedi o yüzden böyle bıraktık. senin örtüyü de kızın kullanır o zaman:)

      Sil
  34. canımm,ben görmeyeli ne güzellikler yapmışsın böyle.bu aralar ben blogla ilgilenemedim çünkü elimden bir iş de çıkmadı.oturduğumuz evi,lanet komşu yüzünden satıyoruz,ev bakıyoruz,bir yandan emekli olsam mı düşünceleri var.çok şükür rahatsızlık yok.düşündüğün için tşk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler arkadaşım çok sevindim aman sağlık da bir sorun çıkmasın hepsi hallolur kötü komşu iyi ev sahibi eder derler inş. yeni bulacağın yer gönlünce olur kardeş gibi komşuların olur. sevgiler.

      Sil
    2. Teşekkürler arkadaşım çok sevindim aman sağlık da bir sorun çıkmasın hepsi hallolur kötü komşu iyi ev sahibi eder derler inş. yeni bulacağın yer gönlünce olur kardeş gibi komşuların olur. sevgiler.

      Sil
  35. BAYILDIM! Çeyizinizden olması da ayrı güzel ayrı anlamlı. Çok ama çok beğendim emeğinize sağlık :) Kedinizi de ayrı sevdim öperim o tombişi! :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız ve vakit ayırdığınız için çok teşekkürler.

Blog hesabı olmayan arkadaşlar, ''Yorumlama Biçimi'' kısmından Adı/Url'yi seçip adını-soyadını yazsın. İsimsiz yorumlar yayınlanmayacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEŞ ŞİŞLE PATİK AÇIKLAMASI (KNİTTİNG SHOE )

şişe 10 ilmek başladım bir sıra düz ördüm ve 2. şişi ilmeklerin alt kısmından geçirip karşılıklı 10 ilmek olmasını sağladım ( burun kısmı)

her iki taraftan da 2 şer ilmek artırdım(toplam4) 4 ayrı şişe 6 şar ilmek olarak yerleşti

hep düz taraftan örüyoruz ilmek sayıları arttıkça burun da yavaş yavaş ortaya çıkıyor


burun kısmı tamamlandı benim yaptığımda toplam 48 ilmek oldu buda patiğin biraz büyük olmasını sağladı sizler 40 ilmekte bitirebilirsiniz.




örmeğe devam ediyoruz.





burda burun ve ön tamamlandı. ön ortada iki ilmeği kesip yerimizi belirliyoruz ve beş ilmek (her iki yanda)haraşo örüyoruz bilek kenarı olacak burası. bundan sonrası normal düz örgü gibi düz ve ters örgü örerek devam ediyor




28 sıra örüp topuğa geçeceğiz.


şişteki ilmekleri ortada 10 ilmek kalacak şekilde ayarlıyoruz.



burda örgü sadece 10 ilmek le yapılıyor. sağ ve sol şişlerden gidiş ve dönüşlerde ortadaki (10 ilmekler) ilmeklerin kenarlarındaki ile birer birer keserek eksiltiyoruz(eksilen kısım iki yanlar)

topuk kısmı beli…

AÇIKLAMALI KAPŞONLU HIRKA (hooded cardigan)

İKİ RENKLİ KAPŞONLU HIRKA




(Blogumun ilk yayınlarından çok gerilerde kalıp görülmeyenlerden açıklamasını ayrıntılı yaptığım modellerden biri, belki işe yarar diye görmenizi istedim.)


KABAN TARZI KAPŞONLU HIRKA
BU HIRKAYI SİPARİŞ ÜZERİNE ÖRDÜM
beden: 38-40 için bol 
42 -44 için normal

yumak: 2 adet lila 5 adet mor( ikisinden de biraz artıyor)

şiş: 5 numara
reglan kol ,önüne fermuar(resimleri çektikten sonra diktim)
kapşon takılmadığı zaman hoş dursun diye yakada çalıştım.
ÖNLER :
50+8(8 ilmek kenar lastik için)
KOL KESİMİ:2 sırada bir yakaya kadar toplam 14 kez 3ilmeği birden alarak 2eksiltmiş olarak kes
YAKA OYUNTUSU: 8+2+2( gidiş ve dönüşte) kes.
kalan 18 ilmeği ipe dizip çıkarın.

ARKA: 100 İLMEK
2 ters 2 düz lastik 18 sıra örün. ve sonra
12sıra mor sonra(zigzaglı yer için) 3sıra(1-3-5 ilmek olarak renk değişimi.
12 sıra lila+ 3
12 sıra mor+3
12 sıra lila + 3
12 sıra mor+ 3
12 sıra lila + 3 burdan sonra kol kesimi başlıyor
kesim bittiğinde 44 ilmek kalacak ipe dizip şişten çıkarın.
KOLLAR:5…

DURU'YA ANA KUCAĞI (BABY NEST) ve YASTIĞI

Baby Nest ,ana kucağı, dikme beşik,bebek yuvası , bunların hepsi bu yaptığım çalışmanın adlarından her biri:)))
 Sevgili Filiz'de (Filizin evi)  ilk görmüştüm sonra epeyce yapan  varmış ben görmek de geç kalmışım:)), Filiz' ciğimin ellerine sağlık ben onda görüp örnek aldığım için onun linki ile paylaşıyorum ilk dikene ve   tüm yapanlara da selam olsun  diyeyim:)
 Çok keyifli  bir dikiş çalışması  daha oldu benim için  bir pembe bir mavi yaptım. Pembesi benim DURU'ma (Eylül de kucaklayacağız  inş.) Diğer mavi ise  arkadaşımın gelinin yeğeni oldu ona gidecek . Fotoğraflarını düzenler düzenlemez onu da  paylaşırım.
Kuzucuklar   sağlıkla kullansınlar inş.
 Malzemelerim:
 Desenli ve düz olarak 1 er metre pazen.
(Yaz bebekleri için tericoton tercih edilebilir.)
organze fisto
Sert ve yumuşak olarak  grogren (kenar biyesi için sert olanı yuva olarak yumuşak olanı da içinden geçirip büzmek için kullandım.
 silikon boncuk elyaf( hem kenarlara hem orta kısmında )
Yapılışını ayrıntılı…

HELLO KİTTY 'Lİ ANA KUZUSU (BABY VEST)

iPİN RENKLERİ
                                             Burdan da dokusunu yakından görebilirsiniz.

Kartopu yünlerinin bebekler için çıkardığı yeni yünlerden birisi de bu  ana kuzusu  .Tüm renkleriyle harika bir dokusu var.Dükkanda  yelek ,hırka kaç taneden çıkıyor soruları gelince ben de bunu ördüm hem dokusu görülsün hem de kaç yumak kullanılıyor tahmin yürütebileyim diye.
  Tam iki yumak gitti kalan ip 4-5 metre filandı minicik bir pon pon olacak kadar. yelek 2-4 yaş arası giyilebilir büyüklükte. Özel bir örnek kullanmaya gerek yok,ben çabuk örüp asayım diye yıldız örneğini  kullandım.
alıp örmek isteyenler  bir çocuk yeleğine kaç ilmek başlıyorsanız bunda daha azını kullanacaksınız. ipin hafiften  bir  likralı durumu var. Ben çok beğendim  astragan polar gibi .yakın çekim fotoğrafladım belli olsun diye.
 HK yı sonradan tığlayıp üzerine diktim yakayı da tüm dikişlerden sonra ilmek alıp  bir ters bir düz lastik ördüm. arka 51 önler 29…

ÖRMEYENİ DÖVERLER Mİ ACABA:)))))))) AÇIKLAMALI BOYUNLUK(SNOOD)

Derya Baykal hanımın  programın da örülen dikişsiz boyunluk önceki yılların ör sök beresi kadar beğenildi ve örmeyeni dövüyorlar misali :))))))  eli şiş tutmayı bilen herkes tarafından örülüyor.
(Ör sök berem ve boyunluğu BURADA boyunluğunu da  kendimce tasarlamıştım.)
 Ben de  kızlarıma öreyim dedim ilki bitti Tuğba kızım hafta sonu Diyarbakır'a dönecekleri için önce onunkini ördüm  haftaya Ayşe kızıma da öreceğim bu dikişsiz boyunluktan
 Misinalı şişe de iyice alıştım bu arada:))) daha önce de bir şal örmüştüm.BURADA

 Ördüğüm boyunlukla ilgili  açıklama da yapayım:
İpi : Alize süperlena klasik
 misinalı şiş no : 4,5
 ilmek sayısı : 90
Metrajı uzun bir ip olduğundan  tek yumaktan çıktı
YAPIM VİDEOSU  BURADA
___________________________________________
6-01-2015 de ilave NOT
Detaylı bir şekilde yazılı açıklar mısınız diye mailler geliyor tek tek açıklamayı  yazamayacağım için bu yayınımın altına ilave ediyorum . Bizlere bu  dikişsiz boyunluk modelini kazandıran Sibel Kavaklıoğlu han…