Ana içeriğe atla

FENER BAHÇELİ MÜZİK KULAKLIKLI BERE






  AÇIKLAMALI BERE
  FENERBAHÇELİ BERE
  KULAKLIKLI BERE
     Modeli Pinterest de görüp beğenmiştim BURADA  farklı  işlemelerle örülmüş. biri tığla diğeri işkembe örneği ile örülüp üzeri süslenmiş.
    Ben de bereleri selanik örgü olarak  örüp üzerine bant kısmı tunus işi kulaklık kısmını da normal  tekli trabzanla yaptım.
     Fenerbahçe renkleriyle sarı lacivert ördüm   Oğlan kardeşimin  oğlu ve yeğenim Selinin oğlu  ikisi de fenerliymiş   Ankara'nın soğun da güzel ısınsınlar bakalım:)
 Hem arabaları Ferrari'leri hem  berelerini içlerine minik yeni yıl kutlaması kartlarımla gönderdim.
İp :NAKO Rekor = çok ince olduğundan iki kat kullandım.
 şiş:4,5 numara
İlmek sayısı (iki kat için) 80 ilmek
Şapka nosu olarak  52 den 56 ya kadar giyilebilir selanik örgü olduğu için esneyebiliyor.
----- arzu edildiği kadar  fantezi lastik yapabilirsiniz.
FANTEZİ LASTİK:  bir ters bir düz örülecek hem ters de hem düz de ipi hep üstten atarak alıyoruz.
-----üstüne  selanik örgümüzle  25 sıra ördüm.
SELANİK ÖRGÜ:  1 ters 1 düz olarak devam ederken ön ve arkada sadece düz ilmekleri şişteki ilmekten değil bir alt sırasının içine batıyoruz
  -------Tepe kısmın da  3 sıra da  yıldız örneği ile eksiltme yaptım.
YILDIZ ÖRNEĞİ: video  you tube  da  BURADA
normal de 3 ilmekten üç ilmek yapmak yerine  ilmek eksiltirken beş ilmekten  ya da  dört ilmekten  üç ilmek yaparak  bitirinceye kadar eksiltme yaptım son kalan birkaç ilmeği  de kestim.
 İki kenarı birleştim.
 Tığla trabzan örgüyle 4 sıra örüp üzerine  ters sık iğne uyguladım.
   Bilmeyenler sevgili YASEMİNKALE'nin videosuna bakabilir BURADA
(yelekler de patik bitimin de alt kenarlara amigurumiler de kullanabilirsiniz.)
       Bu yuvarlakları hazırlayınca ikisinin arasına şerit olan bandı hazırlayıp  yuvarlak bir şeye  bereyi geçirip üzerine dikebilirsiniz.
       Bant yuvarlağın üzerinde duruyor tam uç kısmını sabitleme öncesi siyah ipten zincir çekip o kısımların altına koyup tamamladım  kablo görüntüsü için:))
     Ben şapka ve bereleri fotoğraflarken  lamba apliğini kullanıyorum:))
 Beremiz bitmiş hali müzik dinleniyor görüntüsün de:))

 Bir bere de  pek çok örgü stili buluşmuş oldu:)) Elimden geldiğince yazdım anlaşılmayan bir şey olursa ya da eksiğim yazın cevaplarım:)

Yorumlar

  1. Tamam işte tam benlik taktım hemen dım tıs dımtıss:))
    ellerine sağlık canım çok güzel olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) keyfin neşen bol olsun Kuğum teşekkürler:)

      Sil
  2. Çok güzel olmuş. Ne güzel anlatmışsın linkler vermişsin. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım emekleri sahipleriyle anmak çok beni mutlu ediyor:)

      Sil
  3. Ne güzel olmuş bereler ellerine sağlık Hatice:))

    YanıtlaSil
  4. Çok hoş olmuş.. Çocuk olsak da bunları taksak diye geçirdim içimden..:) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Zinhar Fenerli değilim ama çok şirin olmuş siyah beyaz daha da güzel olur hatta bence :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Beşiktaşlıyım ve tebrikler bu gece güzel bir sonuç alındı:))
      Fanatiklik sınırın da değilim başarılı olan tüm renkleri alkışlarım ama benim için SİYAH BEYAZ:))

      Sil
  6. Görür görmez ne ilginç bir bere olmuş dedim;) ellerinize sağlık değişik ve güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım ben de öyle düşündüm ve kuzucuklara örüverdim:))

      Sil
  7. Çoook sevdim :) elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Ay çok güzel olmuş gerçekten. Çok sevimli . Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. çok güzel olmuş elinize saglık

    YanıtlaSil
  10. Çok yaratıcı. Eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Canım modelin yaratıcılarına selam olsun ben kendimce örneği doğaçladım:)

      Sil
  11. Bir Fener'li olarak çok beğendim eline sağlık canım...
    Öptüm:)

    YanıtlaSil
  12. Bayılldım. Çok hoş. Bir beşiktaş taraftarıyım ve siyah beyazını da sabırsızlıkla bekliyorum :P Elinize sağlık...
    Bu farklı bir google hesabıyla açtığım farklı bir blog, sizi şaşırtmasın :)
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım. ben de beşiktaşlıyım:)) yapıp biriktirme yapmıyorum istek oldukça hazırlıyorum:)

      Sil
  13. Bere harika görünüyor Hatice Hanım, elleriniz dert görmesin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım, derdi tasayı hiç birimiz görmeyelim inş.)

      Sil
  14. Aynı hazır gibi örülmüş süpersin şahanesin becerikli hatun :) ören ellerine maşallah ... birde açıklamada hazırlamışın eminim birçok kişinin işine yarayacaktır görüşmek üzere öptm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın teşekkürler. örgü oyuncak ve patikleri doğaçlama çalıştığımdan açıklama yazamıyorum ama diğerlerinde elimden geldiğince paylaşım yapmayı seviyorum:)

      Sil
  15. Ah kalbimden vuruldum. Anneme göstereceğim bu yayını, torununa başlayıversin.

    YanıtlaSil
  16. Elinize sağlık çok güzel olmuş, bende ilk gördüğümde hazır sanmıştım :))

    YanıtlaSil
  17. Barrete muito divertido, obrigada pelo carinho saúde para si.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Obrigado, meu amigo,
      Ele adora essas crianças chapéus :)

      Sil
  18. Çok güzel olmuş ablacım bende oğullarıma bjklisini öreyim,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Benim kardeşimin oğlu bunlara bayılırdı çok güzel olmuş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşe haber ver başlasın:))) ben açıklamasını yaptım. Teşekkürler canım

      Sil
  20. vayyy çok ilginç bi tasarım internette alışveriş yaparkende denk gelmiştim bu modele kulaklıklı berelere. ama bu daha güzel olmuş tabii ki :)) el işi olunca bi başka oluyor tabii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Mert ben de modeli çok beğenince yeğenlerime öreyim dedim:) sevgiler.

      Sil

Yorum Gönder

Yorumlarınız ve vakit ayırdığınız için çok teşekkürler.

Blog hesabı olmayan arkadaşlar, ''Yorumlama Biçimi'' kısmından Adı/Url'yi seçip adını-soyadını yazsın. İsimsiz yorumlar yayınlanmayacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEŞ ŞİŞLE PATİK AÇIKLAMASI (KNİTTİNG SHOE )

şişe 10 ilmek başladım bir sıra düz ördüm ve 2. şişi ilmeklerin alt kısmından geçirip karşılıklı 10 ilmek olmasını sağladım ( burun kısmı)

her iki taraftan da 2 şer ilmek artırdım(toplam4) 4 ayrı şişe 6 şar ilmek olarak yerleşti

hep düz taraftan örüyoruz ilmek sayıları arttıkça burun da yavaş yavaş ortaya çıkıyor


burun kısmı tamamlandı benim yaptığımda toplam 48 ilmek oldu buda patiğin biraz büyük olmasını sağladı sizler 40 ilmekte bitirebilirsiniz.




örmeğe devam ediyoruz.





burda burun ve ön tamamlandı. ön ortada iki ilmeği kesip yerimizi belirliyoruz ve beş ilmek (her iki yanda)haraşo örüyoruz bilek kenarı olacak burası. bundan sonrası normal düz örgü gibi düz ve ters örgü örerek devam ediyor




28 sıra örüp topuğa geçeceğiz.


şişteki ilmekleri ortada 10 ilmek kalacak şekilde ayarlıyoruz.



burda örgü sadece 10 ilmek le yapılıyor. sağ ve sol şişlerden gidiş ve dönüşlerde ortadaki (10 ilmekler) ilmeklerin kenarlarındaki ile birer birer keserek eksiltiyoruz(eksilen kısım iki yanlar)

topuk kısmı beli…

AÇIKLAMALI KAPŞONLU HIRKA (hooded cardigan)

İKİ RENKLİ KAPŞONLU HIRKA




(Blogumun ilk yayınlarından çok gerilerde kalıp görülmeyenlerden açıklamasını ayrıntılı yaptığım modellerden biri, belki işe yarar diye görmenizi istedim.)


KABAN TARZI KAPŞONLU HIRKA
BU HIRKAYI SİPARİŞ ÜZERİNE ÖRDÜM
beden: 38-40 için bol 
42 -44 için normal

yumak: 2 adet lila 5 adet mor( ikisinden de biraz artıyor)

şiş: 5 numara
reglan kol ,önüne fermuar(resimleri çektikten sonra diktim)
kapşon takılmadığı zaman hoş dursun diye yakada çalıştım.
ÖNLER :
50+8(8 ilmek kenar lastik için)
KOL KESİMİ:2 sırada bir yakaya kadar toplam 14 kez 3ilmeği birden alarak 2eksiltmiş olarak kes
YAKA OYUNTUSU: 8+2+2( gidiş ve dönüşte) kes.
kalan 18 ilmeği ipe dizip çıkarın.

ARKA: 100 İLMEK
2 ters 2 düz lastik 18 sıra örün. ve sonra
12sıra mor sonra(zigzaglı yer için) 3sıra(1-3-5 ilmek olarak renk değişimi.
12 sıra lila+ 3
12 sıra mor+3
12 sıra lila + 3
12 sıra mor+ 3
12 sıra lila + 3 burdan sonra kol kesimi başlıyor
kesim bittiğinde 44 ilmek kalacak ipe dizip şişten çıkarın.
KOLLAR:5…

DURU'YA ANA KUCAĞI (BABY NEST) ve YASTIĞI

Baby Nest ,ana kucağı, dikme beşik,bebek yuvası , bunların hepsi bu yaptığım çalışmanın adlarından her biri:)))
 Sevgili Filiz'de (Filizin evi)  ilk görmüştüm sonra epeyce yapan  varmış ben görmek de geç kalmışım:)), Filiz' ciğimin ellerine sağlık ben onda görüp örnek aldığım için onun linki ile paylaşıyorum ilk dikene ve   tüm yapanlara da selam olsun  diyeyim:)
 Çok keyifli  bir dikiş çalışması  daha oldu benim için  bir pembe bir mavi yaptım. Pembesi benim DURU'ma (Eylül de kucaklayacağız  inş.) Diğer mavi ise  arkadaşımın gelinin yeğeni oldu ona gidecek . Fotoğraflarını düzenler düzenlemez onu da  paylaşırım.
Kuzucuklar   sağlıkla kullansınlar inş.
 Malzemelerim:
 Desenli ve düz olarak 1 er metre pazen.
(Yaz bebekleri için tericoton tercih edilebilir.)
organze fisto
Sert ve yumuşak olarak  grogren (kenar biyesi için sert olanı yuva olarak yumuşak olanı da içinden geçirip büzmek için kullandım.
 silikon boncuk elyaf( hem kenarlara hem orta kısmında )
Yapılışını ayrıntılı…

HELLO KİTTY 'Lİ ANA KUZUSU (BABY VEST)

iPİN RENKLERİ
                                             Burdan da dokusunu yakından görebilirsiniz.

Kartopu yünlerinin bebekler için çıkardığı yeni yünlerden birisi de bu  ana kuzusu  .Tüm renkleriyle harika bir dokusu var.Dükkanda  yelek ,hırka kaç taneden çıkıyor soruları gelince ben de bunu ördüm hem dokusu görülsün hem de kaç yumak kullanılıyor tahmin yürütebileyim diye.
  Tam iki yumak gitti kalan ip 4-5 metre filandı minicik bir pon pon olacak kadar. yelek 2-4 yaş arası giyilebilir büyüklükte. Özel bir örnek kullanmaya gerek yok,ben çabuk örüp asayım diye yıldız örneğini  kullandım.
alıp örmek isteyenler  bir çocuk yeleğine kaç ilmek başlıyorsanız bunda daha azını kullanacaksınız. ipin hafiften  bir  likralı durumu var. Ben çok beğendim  astragan polar gibi .yakın çekim fotoğrafladım belli olsun diye.
 HK yı sonradan tığlayıp üzerine diktim yakayı da tüm dikişlerden sonra ilmek alıp  bir ters bir düz lastik ördüm. arka 51 önler 29…

ÖRMEYENİ DÖVERLER Mİ ACABA:)))))))) AÇIKLAMALI BOYUNLUK(SNOOD)

Derya Baykal hanımın  programın da örülen dikişsiz boyunluk önceki yılların ör sök beresi kadar beğenildi ve örmeyeni dövüyorlar misali :))))))  eli şiş tutmayı bilen herkes tarafından örülüyor.
(Ör sök berem ve boyunluğu BURADA boyunluğunu da  kendimce tasarlamıştım.)
 Ben de  kızlarıma öreyim dedim ilki bitti Tuğba kızım hafta sonu Diyarbakır'a dönecekleri için önce onunkini ördüm  haftaya Ayşe kızıma da öreceğim bu dikişsiz boyunluktan
 Misinalı şişe de iyice alıştım bu arada:))) daha önce de bir şal örmüştüm.BURADA

 Ördüğüm boyunlukla ilgili  açıklama da yapayım:
İpi : Alize süperlena klasik
 misinalı şiş no : 4,5
 ilmek sayısı : 90
Metrajı uzun bir ip olduğundan  tek yumaktan çıktı
YAPIM VİDEOSU  BURADA
___________________________________________
6-01-2015 de ilave NOT
Detaylı bir şekilde yazılı açıklar mısınız diye mailler geliyor tek tek açıklamayı  yazamayacağım için bu yayınımın altına ilave ediyorum . Bizlere bu  dikişsiz boyunluk modelini kazandıran Sibel Kavaklıoğlu han…