Öne Çıkan Yayın

MERHABA , BUNDAN SONRA...

orgucantam.blogspot.com dan sevgilerle Canlar. Oldukça uzun bir zaman oldu bloguma yazmayalı,şu an oldukça değişik bir duygu kaplad...

NOHUTTAN EVDE YOĞURT MAYASI

 
               Nohuttan elde ettiğim mayadan yaptığım yoğurtlar .Kavanozlara mayalama sebebim  dolapta yer  sorunu olmuyor sulanmasına fırsat kalmıyor bu yüzden:)
Limonlar da ağacımızdan ama bu yıl  çok az limon var maalesef geçen yıl da tüm ege de olduğu gibi bizim  limonlar da don yemişti :( bu sene de çok az verdi maalesef.


          Yine nohuttan yaptığım yoğurt mayası ile elde etmiş olduğum yoğurtlardan  2 yemek kaşığı kadar buzlukta 10 gün  süre ile beklettiğim mayayı eritip tekrar yoğurt mayaladım .
          Son yıllar da pek çoğumuzun duyduğu yoğurt mayası elde etme yöntemlerinden biri nohuttan  yoğurt mayası elde etmek   bende epeydir düşünüyordum .
 Bunlar benim duyduğum mayalama çeşitleri :Çam kozalağı, ısırgan otu sapları, sabah çiğ damlası
            Diyarbakır da olduğum dönem de sevgi BAHARELİ   tüm detayları ile ve de resimli olarak  paylaşmıştı İzmir'e dönünce mutlaka deneyeceğim demiştim  3 hafta oldu bunu yapalı ama bir de mayayı buzdolabın da buzluk da tuttuktan sonra da aynı verimi alabiliyor muyuz diye merak ettim google dan bakınca deneyenler olmuş ben ilk değilim yani:))))
             Yuvarlak cam kapta görülen de buzluktan çıkarıp erittiğim  maya ile yaptığım yoğurt.
               Ben ayrıntılı aşamaları görüntülemeye gerek duymadım Baharcımdan gün gün takip edebilirsiniz.
             Çocukların da alerjik sorunları olan anneler  BAHARELİ ni mutlaka takip etsin hem çok detaylı bilgiler hem harika tarifler vererek farkındalık yaratmanın ötesin de bir blog  hazırladığı için çok faydalanacaksınız eminim.
            Ben de sevgilerimi  iletiyorum kendisine , her fırsatta yayınlarını paylaşıyorum çünkü acaba nasıl baş etsem diye düşünen pek çok kişiye ışık olacak  yazılar hazırlıyor.
             Tarif pek çok kez yazılmış belki ama ben onun tarifiyle hazırladım  nohuttan yoğurt mayasını  teşekkürler ediyorum :))
             Benim düşüncelerim:
     1- Lezzet mükemmel
     2- Rengi bilinen yoğurtlardan daha beyaz
     3-Yerken aldığınız yoğurt tadı organik olduğunu hissettiriyor,kime tattırdıysam  bu ortak karar diyebilirim.

            Ben inek sütü ile yaptım sütümü köyden getiren sütçümüzden alıyorum açıkçası  yıllardır aman aman denilip önce bizi pastörizelere alıştırdılar  şimdi de uzak  durun diye bağırıyorlar :((
            İnsan sağlığı ile oynayan her kim varsa oluşabilecek her sıkıntı kendilerini bulsun diyorum o derece yani...............
_______________________________________
         Sevgili dostlar   pazartesi Balıkesir'e gidiyorum  Tuğba kızımın anneciği  sevgili dünürüm safra kesesi ameliyatı olacak ben de hem minik kelebeğimi  DURU'mu göreceğim hem biraz desteğim olsun  diye kısa bir süre onlarla olacağım dönüşte   blog ziyaretlerimi yaparım bugün fıstığıma bir şeyler hazırlıyorum o yüzden dolaşamayacağım:))

64 yorum:

  1. Çok teşekkür ederim özellikle Alerji ile uğraşan ailelere desteğiniz için. Güzel yazınız ve emeğiniz teşekkür ediyorum. Ayrıca ellerinize sağlık :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharcım rica ederim canım gençlerin faydalı çabalarını görünce çok mutlu oluyorum doğru ve faydalı bilgileri paylaşmak da blog yazarlığımızı daha anlamlı kılıyor .
      Sevgiler

      Sil
  2. Harikasın valla Hatice'ciğim afiyetle tüketin, dediğin gibi pastörize alın dediler şimdi kapıdan mı almalıymışız?:) Ne yapacağımızı şaşırdık. Dünürüne geçmişler olsun. Güle güle git, güle güle gel canım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllarca öyle dediler canım yoğurtlar da dayanıklılığı artıran kimyasallar sütler de raf ömrü uzatıcı katkılar biliyorsundur kutu sütleri en geç iki gün için de kullanmak gerekiyor yoksa bakteri üretmeye başlıyorlar bu bile alınmaması için bir sebep sütçüden aldığım süt için böyle bir aciliyet yok 3 yıl önce TV de Onkolog Dr. Yavuz Dizdar beyi dinlediğimden beri kesinlikle yoğurdumu kendim yapıyor ve hazır süt almamaya dikkat ediyorum. canım.
      Çok teşekkürler sevgiler.

      Sil
  3. Artık neyin sağlıklı neyin sağlıksız olduğunu anlamaz olduk.. Teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
  4. Güzel paylaşımın için çok teşekkür ederim,Benimde denemek istediğim bir mayalama tekniği ama malesef daha denemedim.İnşallah en kısa zamanda deneyeceğim.
    Alerji benimde başımda haticem.Her geçen gün başka bir şekliyle karşılaşır oldum.Çok dikkat etmek lazım.Günümüzdede o kadar çok alerji hastası var ki...
    Canım hayırlı yolculuklar sağlıcakla git gel.Kuzucuğunuzuda benim yerine öpersin.Memleketime selamlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim miss gibi koklarım hepimiz için:))
      Goncacım sevgili Baharın sayfasına bir göz at neyi neyle yaparsa iyi geliyor çok güzel bilgileri var . Mutlaka dene canım ilk gün mayasın da yarım çay kaşığı filan çıkıyor tortu sakın tutmadı sanma onu kullanacaksın:)

      Sil
    2. hadi yaa :( bir iki ay önce ben de denemiştim bu olayı ve aynen dediğiniz gibi azıcık bir tortu oluşmuştu. Tutmadı diye devam etmedim ben de, tüh :(
      Şimdi bahareli bloğuna gidiyorum, detayları öğrenip yine denemeliyim :)
      Sevgiler..
      -Gökçe-

      Sil
    3. Ah kıyamam yaa ben de neredeyse olmadı diye baştan yapacaktım ama tanıdığım birinin bir çay kaşığı maya kullanarak yoğurt yaptığı aklıma gelince devam ettim bir çay kaşığı kadar bile yoktu .deneyin pişman olmayacaksınız yoğurt git gide daha bir lezzetli oldu.:)

      Sil
  5. HARİKA BİR BİLGİ. paylaşıma teşekkürler... denemeliyim ben de.. :)

    YanıtlaSil
  6. Nohuttan ekmek mayasını duydum rahmetli kayınvalidem ekmeğini yapardı ama bunu hiç duymamıştım denemek lazım torununla musmutlu günler geçir sevili Hatice

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım Nohut ekmeği de çok nefis oluyor İzmir'in Tire ilçesinden eşim getirtiyor zaman zaman :)Nohut maya özelliği var hatta turşulara da koyuluyor.
      Çok teşekkürler inş benim için mis kokulu bir hafta olacak:)

      Sil
  7. Ellerine sağlık:)))) İyi yolculuklar ayrıca ne güzel geçecek önümüzdeki hafta senin için.....

    YanıtlaSil
  8. Bu tarifi Bahar Hanım'ın blogunda görmüştüm dikkatimi çekmişti. Sizin de denemiş olmanız ne güzel.
    Ayrıca çok geçmiş olsun. Duru'yu benim için de koklayın lütfen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ ol canım yoğurt gitgide çok daha kıvamlı oldu mayayı kime verdiysem çok memnun:)
      teşekkürler hastamız gayet iyi geçirdi ameliyatı. Durumu da bol bol kokladım yetmiyor ama idare edeceğiz artık:))

      Sil
  9. Ben de yoğurt mayalıyorum evde .. merak ettiğim bir şeydi nohuttan yoğurt mayası yapmak teşekkür ederim:) Ben de kavonaza mayalıyorum. Birini açıp tüketip diğerini öyle açıp tazeymiş gibi tüketmek daha iyi oluyor.

    YanıtlaSil
  10. çok yararlı bir paylaşım olmuş.en kısa sürede deniycem

    YanıtlaSil
  11. Çok merak ediyorum bu yöntemi. Deneyeceğim. Ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel ne kadar çok kişiye duyursak o kadar güzel sonuçlar alınır:)

      Sil
  12. geçmiş olsun şimdiden iyi yolculuklar...

    YanıtlaSil
  13. maşallah hamartsınız çokkk :) elinize saglık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim güzel ve faydalı denemeleri dostlar da görüp beğenip daha çok kişiye ulaştırmak hoş olur diye düşündüm:))

      Sil
  14. Ellerine sağlık. Ben de denemek istiyorum bakalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel bir sonuç alacaksınız eminim doğal denemeleri paylaşmak hoş oluyor.

      Sil
  15. Öncelikle dünürüne geçmiş olsun, çabucak iyileşir inşallah.
    Gıdalar konusunda seninle aynı düşünceleri paylaşıyorum. Yıllarca tereyağı zararlı dediler, margarin yedirdiler. Süt, yumurta... bakalım daha neler göreceğiz.
    Ben de sütçüden süt alıp yoğurdumu kendim mayalıyorum.
    Bu arada, sayfana girerken PC devamlı birtakım uyarılar veriyor, hatta bazen sayfayi açmıyor. Sebebini bilemedim ama aklında bulunsun.
    Sevgilerimle
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım:) Elimizden geldiğince organik kalmaya devam edeceğiz işte.:))
      canım ilk senden geldi bu uyarı eğer devamı gelirse bir baktırırım. sevgiler.

      Sil
  16. eline sağlık hayırlı yolculuk linkler için sağol hatice abla ara ara alıyorum çok teşekkür

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın teşekkürler.
      Rica ederim öpüyorum güzellik:)

      Sil
  17. Elinize sağlık. Bayılıyorum bu fikirlerinize (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcım teşekkürler, Ben de görünce çok beğendim ilk kim yaptıysa hepimizden selam olsun:))

      Sil
  18. Daha önce hiç duymamıştım yoğurt dışında başka şeylerle yoğurt mayalandığını, ilk fırsatta deniycem.
    Bu arada çok geçmiş olsun ve Duruyu koklayın benim yerime :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle:)) Bu yayın sonrası daha da yenilerini söyleyenler oldu:))
      Çok teşekkürler canım Miss gibi koklandı kelebeğim:)))

      Sil
  19. Çok önemliydi hep merak ediyordum iyiki yazmışsınız teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  20. Çok değişikmiş ilk defa duydum nohuttan yoğurt mayalamayı insan zekasını muhteşem dizayn etmiş yaradan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Tülincim sağlık ve her şey için doğanın kendi içinde ki bu evrimine hayranım Yaradan yapmış her şeyin ayarını.

      Sil
  21. Nohuttan mayamı ? inan ilk kez duydum ...öyle oluyorki evde maya kalacak kadar yoğurt bulunmuyor o zaman bu şekilde yapıp dolapta saklamalı ...ilk sunan Bahar hanımada sanada çok teşekkürler cnm. ....seni özleyeceğiz güle güle hayırlı yolculuklar dünürünede şimdiden geçmiş olsun ...bizler için Duru bebeğimizide öpüver :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte geldimmmm:))))))))
      canımsın daha ne çok yolu varmış yeter ki biz uygulayalım ,Dünürüm şimdi daha iyi teşekkürler Durucuğumu bol bol kokladım ah bir de yetse:)) sevgiler canım

      Sil
  22. Çok ilginç doğrusu! Ben de yoğurdumu evden yapıyorum. Ama hiç bu şekilde denememiştim. Mayalık yoğurdum kalmazsa ya sütçüden istiyorum, ya da probiyotik yoğurt kullanıyorum. Bu çok doğal. Ben de deneyeceğim.Dünürünüze de çok geçmiş olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ ol canım. Denersen çok beğeneceksin Betülcüm üstelik de bileceksin ki saf katıksz bir mayan olacak.

      Sil
  23. Sevgili Hatice nohut mayasını ben de bilmiyordum. Evde mayalıyorum, güvenilir sütçü buldum birkaç sene önce. Hazır yoğurtlardaki mayalama özelliğini özellikle yok ediyorlar. En yakın doğallık bir tek Foça yoğurdunda. Yine sütün tüm güzelliğine karşın sulu olabiliyor diye azar azar kaba mayalıyorum. Çocuklarım doğal sütle büyümüştü. Tereyağı bile hemen hemen her gün yapardım çocuklara kadar. Şimdi torunlara istediğim kadar yediremesem de gayret ediyorum. Maya tarifi için sana ve Bahar hanıma teşekkürler. Denemeye çalışacağım. Süt konusunda akademisyen eniştem gıda çarşısından maya da alabilirsin dediydi, denemedim onu henüz. Herşey doğada aslında. Ayva reçeli yaparken çekirdeklerini bir bardakta, suda bekletiyorum. Jöle oluyor, dolapta. reçelin içine koyuyorum.
    dünürüne geçmiş olsun,
    sevgiler e.t.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Emine hanımcım, Eskiden doğadan direkt soframıza gelmesine o kadar alışmışız ki ,maalesef para kazanmak için halk sağlığına önem vermeyenler çoğalınca kendimiz arayışlara giriyoruz iyi de oluyor onlar da ona göre üretim yapsınlar:)
      Ayva çekirdeğinden oluşan jöleyi arada yüzüme sürüyorum baya etkili:))

      Sil
  24. Hem çok ilginç hem de çok önemli bir bilgi bu.. Teşekkürler paylaşımınız için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım güzel olan her şeyi paylaşalım hep birlikte :) sevgiler.

      Sil
  25. Cig damlasını hic duymamıştım çok ilginc geldi bana.Şile agvada akşam 8 başlıyor cig sabah uyandıgımızda sanki yagmur yagmış gibi heryer,ama güneş acınca heryer kuruyor tabiki.bu cig meselesini bir bakayım netten:)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halimecim o çiğ damlası özellikle hıdrellez sabahın da olacakmış ve onun yoğurdu 3 günde de oluyormuş bana da çok ilginç geldi ama lezzetii çok övüyor arkadaşım.
      Sen yine de şimdikinden bir dene bakalım:)

      Sil
  26. Nohuttan mayalama ilk kez duydum ve cok iyi fikir. Ayrıntılı öğrenip şimdi bahar Hanımdan uygulamak istiyorum. Çok ilgimi çekti bu konu. Çok teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok memnun kalacaksınız sevgili Nilgün inanın yoğurdun lezzeti mükemmel.ben teşekkür ediyorum

      Sil
  27. yoğurt hakkındaki yazın çok faydalı olmuş canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  28. Çok ilginç geliyo ya kim akıl etmiş nerden bulmuş bulanlar.Yoğurdumu kendim yapıyorum ama mayamı hiç yapmadım müsait bi zamanda bnde yapcam çok merak ediyorum:)Ev yoğrdu gibisi yok ellerine sağlık afiyet bal şeker olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah daha nelerden yapıyorlar. çam kozalağı,sabah çiği, ısırgan belki daha bilmediklerimiz de vardır:))
      Benim maya o kadar çok eve girdi ki evde mayalayan tanıdıkları biraz biraz verdim hep çok şahane bir tadı var dene sen de.

      Sil
  29. Hiç duymamıştım bizde maya kalmazsa ki kalmazdı annem saklat biz bulur yerdik komşudan isterdi nohuttan maya ilginç birde nohut suyunu diyetlere kullanıyorlarmış.:) sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hep köyden mayalayıp getiren komşularımdan alıyordum , onların da bittiğin de köye gidemedikleri oluyordu hazır yoğurda kalıyorduk hep:)) uzun zamandır duyduğum bir mayalamaydı bu(bunu araştırırken mayalama yöntemin de nohutun yalnız olmadığını da gördüm:)))
      Bak şimdi ben de nohut suyunun işe yaradığından haberim yoktu gerçi dökmem yemeğinde bırakırım ama bunu bir araştırayım:)))

      Sil
  30. Süpersin! Babaannemiz 😉

    YanıtlaSil

Uğradığınız ve vakit ayırdığınız için çok teşekkürler.

AMİGURUMİ-ÖRGÜOYUNCAKLAR

BATTANİYELER

AÇIKLAMALI ÖRGÜLER ve VİDEOLAR

ŞAPKALAR BERELER

PATİKLER

ÇANTA-CÜZDAN-HEYBE (bags)

KEÇE ÇALIŞMALARIM

DURU'NUN CİCİLERİ