Ana içeriğe atla

AÇIKLAMALI LAVANTALI MİNİK ŞAPKALAR


  Şapkanın tam çevresini ani gif olarak hazırladım:)

Fotoğraflarla da yapılışını anlatmaya başlıyayım.
Bu şapkayı ilk altta  tıklanacak linklerin birin de yabancı dostların anlatımlı bir videosu var   orada görüp beğenip yapmıştım. o günden sonra da bir kaç kez  nişan ve düğünler için takıda iğnelik olarak kullanılması için büyüklerini yapmıştım. ölçmedim ama yaklaşım çapı 5-6 cm civarın da bu minik şapkaların.İstenilen boyutta hazırlanabilir.
 ALT TABANIN AÇIKLAMASI.
Öncelikle alt kısım için  istenilen büyüklükte sert kartondan(yoksa normal kartondan iki yuvarlağı yapıştırabilirsiniz.)  Kaç adet şapka yapılacaksa yuvarlakları kesip hazırlıyoruz.
  1- Saten ve tül olarak  daire şeklinde  parçaları  kesiyoruz.
  2-  Tül altta saten üste kalacak şekilde üst üste koyuyoruz.
 3- Kenardan yarım cm kadar içeriden tam tur teyel alıyoruz.
  4-5- kestiğimiz  daire kartonu  içerisine  yerleştirip  büzüyoruz,büyük karede görüldüğü gibi büzgüyü sabitleyip bitiriyoruz

  ÜST (TEPE) KISMIN AÇIKLAMASI

  Burada numaralandırmamışım ama  soldan sağa anlatmaya çalışacağım:)
 1- Güpür dantel ve saten kumaşı hazırlıyoruz.
 2- Güpür dantel üstte olacak şekilde iki parçayı tam tur teyelliyoruz.
 3- peçete tuvalet rulolarından  yada sertçe kartonu  kenarlarından yapıştırarak rulo yapıyoruz ve   1 cm lik dilimlere kesiyoruz.
 4-  büzdüğümüz parçanın içine dilim rulo halkayı koyup içine bir  tatlı kaşığı lavanta ve  bir tutam boncuk elyaf koyuyoruz
 5-kumaşı iyice büzüp  dikişi sabitliyoruz.
 6-  şimdi  alt ve üst parçalarımız hazır.
 7-( 1.ci büyük fotoğraf)  üst parçayı altta ki büzgü görünmeyecek şekilde sıcak silikonla  yapıştırıyoruz
 8-  şapkamızın ana gövdesi hazır şimdi  nasıl istiyorsak öyle süslemeyi yapıyoruz.
 Ben önce bir kenarına çiçekler  ,yaprak yapıştırıp sonra şerit şeklinde satılan taşlardan birer sıra keserek boş kalan diğer yana yapıştırıp ucuna da fiyonk ilave ettim.
 Hareketli gifte papatya çiçekli var ,bunlardan 15 kadar vardı gerisin de minik güller kullandım,
Yeşil yapraklar da evde bulunan yapay çiçeklerin  dallarından kesip kullandım.
   
    Lavantalı   kısımları ana bölüme yapıştırma faslından önce ortalığı bir toplamıştım bu da o fasıldan bir kare çalışma tamamen bitmeden nadiren toplarım ama o kadar çok dağılmıştım ki mecbur kaldım  yapıştırma ve süsleme öncesi topladım:)))
 Şapkalardan 100 adet yaptım   sayı çok gibi gelebilir ama Diyarbakır, izmir, Balıkesir olarak 3 bölünecek.
 Bu güzellikleri neyin için de sunacağız o da bir sonraki yayınım da olacak tüm şapları da bir arada görebileceksiniz.
  DURU kızım sağlıkla gelince sevenlerine mis kokulu bir anı olacak inş.

Daha önce yaptığım çapı 15 cm civarında olan takı iyneliği için olan şapkalar.
BURADA BURADA BURADA BURADA BURADA
__________________________
 Şehitlerimize rahmet ailelerine de sabırlar ve güç ,
Ülkemiz ve Milletimiz  için de  sağlıkla ,huzur dolu, gözyaşı olmayan günler ,
diliyorum.

Yorumlar

  1. Misler gibi bir hatıra... Diğer yazınızı da merakla bekliyorum:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. misler gibi lavanta kokulu:)) teşekkürler canım çarşamba yayın da olur bir aksilik çıkmaz ise:)

      Sil
  2. elinize sağlık çok güzeller

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık, çekmecelere ne kadar güzel olur.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş, çok şık duruyor. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Çok Çok Çok çokkkkkkkkk beğendim,ellerine sağlık güle güle kullansın sahipleri,harika bir hediyelik olmuş ,bebeğimiz az önce doğdu teyzesi paylaşayım dedim seninle...darısı sizin prensese....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm az önce okudum rabbim sağlıktan güzelliklerden ayırmasın anne baabsıyla sağlıklı bir ömür diliyorum darısı bize:)

      Sil
  6. Çok hoş olmuşlar Hatice:)))

    YanıtlaSil
  7. Duru çok şanslı. Sağlıkla gelsin, sağlıkla büyüsün inşallah. Şapkalar gerçekten çok güzel olmuş... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkürler aminn inş. tüm bebekler güzellikler için de büyüsün inş.

      Sil
  8. elinize sağlık, yine harikasınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, çaba gösteriyorum diyelim:))

      Sil
  9. çokk kibar ve çok şık olmuşlar öğretici açıklama ise süperr ... on parmağında on marifet diye buna derler bütün samimiyetimle çok hamaratsın cnm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler sevgili Aysel öğrendiklerimi geliştirmeye çaba gösteriyorum ,süsleme faslı ise en sevdiğim anlar:))

      Sil
  10. Elinize sağlık ne güzel olmuş. Mis gibi bir anı olur. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. harika olmuş..bayıldım, elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenilmesine memnun oldum çok teşekkürler.

      Sil
  12. Lavanta kokusuna bayılırım. Ne güzel elinizden her şey geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok severim.
      farklı alanlar da uğraşmak hoşuma gidiyor:))

      Sil
  13. Ne güzel olmuş. Maşallah size çok beceriklisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, becerikli olmanın ilk basamaklarındayım diyelim ustalara ayıp olmasın:)

      Sil
  14. Ooof, nefis görünüyorlar, çok amaçlı bence, ayrıca canın sıkıldıkça yap, at kenara. Mutlaka bir şekilde kullanılır, ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle geliştirerek de kullanılabilir:)

      Sil
  15. Ellerinize sağlık çok şık duruyor:)

    YanıtlaSil
  16. Çok şık olmuşlar bayıldım.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel olmuşlar emeğinize sağlık. Çok beğendim çok. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım miniğe hazırlıklara devam böyle:))

      Sil
  18. Gayet güzel yazmışsın. Tebrikler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız ve vakit ayırdığınız için çok teşekkürler.

Blog hesabı olmayan arkadaşlar, ''Yorumlama Biçimi'' kısmından Adı/Url'yi seçip adını-soyadını yazsın. İsimsiz yorumlar yayınlanmayacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEŞ ŞİŞLE PATİK AÇIKLAMASI (KNİTTİNG SHOE )

şişe 10 ilmek başladım bir sıra düz ördüm ve 2. şişi ilmeklerin alt kısmından geçirip karşılıklı 10 ilmek olmasını sağladım ( burun kısmı)

her iki taraftan da 2 şer ilmek artırdım(toplam4) 4 ayrı şişe 6 şar ilmek olarak yerleşti

hep düz taraftan örüyoruz ilmek sayıları arttıkça burun da yavaş yavaş ortaya çıkıyor


burun kısmı tamamlandı benim yaptığımda toplam 48 ilmek oldu buda patiğin biraz büyük olmasını sağladı sizler 40 ilmekte bitirebilirsiniz.




örmeğe devam ediyoruz.





burda burun ve ön tamamlandı. ön ortada iki ilmeği kesip yerimizi belirliyoruz ve beş ilmek (her iki yanda)haraşo örüyoruz bilek kenarı olacak burası. bundan sonrası normal düz örgü gibi düz ve ters örgü örerek devam ediyor




28 sıra örüp topuğa geçeceğiz.


şişteki ilmekleri ortada 10 ilmek kalacak şekilde ayarlıyoruz.



burda örgü sadece 10 ilmek le yapılıyor. sağ ve sol şişlerden gidiş ve dönüşlerde ortadaki (10 ilmekler) ilmeklerin kenarlarındaki ile birer birer keserek eksiltiyoruz(eksilen kısım iki yanlar)

topuk kısmı beli…

AÇIKLAMALI KAPŞONLU HIRKA (hooded cardigan)

İKİ RENKLİ KAPŞONLU HIRKA




(Blogumun ilk yayınlarından çok gerilerde kalıp görülmeyenlerden açıklamasını ayrıntılı yaptığım modellerden biri, belki işe yarar diye görmenizi istedim.)


KABAN TARZI KAPŞONLU HIRKA
BU HIRKAYI SİPARİŞ ÜZERİNE ÖRDÜM
beden: 38-40 için bol 
42 -44 için normal

yumak: 2 adet lila 5 adet mor( ikisinden de biraz artıyor)

şiş: 5 numara
reglan kol ,önüne fermuar(resimleri çektikten sonra diktim)
kapşon takılmadığı zaman hoş dursun diye yakada çalıştım.
ÖNLER :
50+8(8 ilmek kenar lastik için)
KOL KESİMİ:2 sırada bir yakaya kadar toplam 14 kez 3ilmeği birden alarak 2eksiltmiş olarak kes
YAKA OYUNTUSU: 8+2+2( gidiş ve dönüşte) kes.
kalan 18 ilmeği ipe dizip çıkarın.

ARKA: 100 İLMEK
2 ters 2 düz lastik 18 sıra örün. ve sonra
12sıra mor sonra(zigzaglı yer için) 3sıra(1-3-5 ilmek olarak renk değişimi.
12 sıra lila+ 3
12 sıra mor+3
12 sıra lila + 3
12 sıra mor+ 3
12 sıra lila + 3 burdan sonra kol kesimi başlıyor
kesim bittiğinde 44 ilmek kalacak ipe dizip şişten çıkarın.
KOLLAR:5…

DURU'YA ANA KUCAĞI (BABY NEST) ve YASTIĞI

Baby Nest ,ana kucağı, dikme beşik,bebek yuvası , bunların hepsi bu yaptığım çalışmanın adlarından her biri:)))
 Sevgili Filiz'de (Filizin evi)  ilk görmüştüm sonra epeyce yapan  varmış ben görmek de geç kalmışım:)), Filiz' ciğimin ellerine sağlık ben onda görüp örnek aldığım için onun linki ile paylaşıyorum ilk dikene ve   tüm yapanlara da selam olsun  diyeyim:)
 Çok keyifli  bir dikiş çalışması  daha oldu benim için  bir pembe bir mavi yaptım. Pembesi benim DURU'ma (Eylül de kucaklayacağız  inş.) Diğer mavi ise  arkadaşımın gelinin yeğeni oldu ona gidecek . Fotoğraflarını düzenler düzenlemez onu da  paylaşırım.
Kuzucuklar   sağlıkla kullansınlar inş.
 Malzemelerim:
 Desenli ve düz olarak 1 er metre pazen.
(Yaz bebekleri için tericoton tercih edilebilir.)
organze fisto
Sert ve yumuşak olarak  grogren (kenar biyesi için sert olanı yuva olarak yumuşak olanı da içinden geçirip büzmek için kullandım.
 silikon boncuk elyaf( hem kenarlara hem orta kısmında )
Yapılışını ayrıntılı…

HELLO KİTTY 'Lİ ANA KUZUSU (BABY VEST)

iPİN RENKLERİ
                                             Burdan da dokusunu yakından görebilirsiniz.

Kartopu yünlerinin bebekler için çıkardığı yeni yünlerden birisi de bu  ana kuzusu  .Tüm renkleriyle harika bir dokusu var.Dükkanda  yelek ,hırka kaç taneden çıkıyor soruları gelince ben de bunu ördüm hem dokusu görülsün hem de kaç yumak kullanılıyor tahmin yürütebileyim diye.
  Tam iki yumak gitti kalan ip 4-5 metre filandı minicik bir pon pon olacak kadar. yelek 2-4 yaş arası giyilebilir büyüklükte. Özel bir örnek kullanmaya gerek yok,ben çabuk örüp asayım diye yıldız örneğini  kullandım.
alıp örmek isteyenler  bir çocuk yeleğine kaç ilmek başlıyorsanız bunda daha azını kullanacaksınız. ipin hafiften  bir  likralı durumu var. Ben çok beğendim  astragan polar gibi .yakın çekim fotoğrafladım belli olsun diye.
 HK yı sonradan tığlayıp üzerine diktim yakayı da tüm dikişlerden sonra ilmek alıp  bir ters bir düz lastik ördüm. arka 51 önler 29…

ÖRMEYENİ DÖVERLER Mİ ACABA:)))))))) AÇIKLAMALI BOYUNLUK(SNOOD)

Derya Baykal hanımın  programın da örülen dikişsiz boyunluk önceki yılların ör sök beresi kadar beğenildi ve örmeyeni dövüyorlar misali :))))))  eli şiş tutmayı bilen herkes tarafından örülüyor.
(Ör sök berem ve boyunluğu BURADA boyunluğunu da  kendimce tasarlamıştım.)
 Ben de  kızlarıma öreyim dedim ilki bitti Tuğba kızım hafta sonu Diyarbakır'a dönecekleri için önce onunkini ördüm  haftaya Ayşe kızıma da öreceğim bu dikişsiz boyunluktan
 Misinalı şişe de iyice alıştım bu arada:))) daha önce de bir şal örmüştüm.BURADA

 Ördüğüm boyunlukla ilgili  açıklama da yapayım:
İpi : Alize süperlena klasik
 misinalı şiş no : 4,5
 ilmek sayısı : 90
Metrajı uzun bir ip olduğundan  tek yumaktan çıktı
YAPIM VİDEOSU  BURADA
___________________________________________
6-01-2015 de ilave NOT
Detaylı bir şekilde yazılı açıklar mısınız diye mailler geliyor tek tek açıklamayı  yazamayacağım için bu yayınımın altına ilave ediyorum . Bizlere bu  dikişsiz boyunluk modelini kazandıran Sibel Kavaklıoğlu han…