Ana içeriğe atla

PANDUF ÖRDÜM CANLAR (KNITTING SHOES)


 Tuğba kızımın Pandufu
 Tuğbanın Balıkesir'deki arkadaşına (geçtiğimiz hafta sonu birlikte gittik balıkesir'e:))
           Ayşe kızımın pandufu
  
                     Ayşe kızımın kız kardeşi Aytenin pandufu

         Daha önce ördüğüm minik pembe botları biliyorsunuz BURADA  onları yapınca büyüklerini yapsam nasıl olur diye düşünüp aldım tığı elime(aldım sazı der gibi oldu:))
           Tabanları kalın iplerle örüp üzerine Kartopu Ana kuzusu ipiyle orta kısmı çalışıp  en son yumoş iplerlede bilek kısmını yaptım.
         Sayı gözetmeksizin büyüklüğe göre ayarlayarak yaptım özellikle ana kuzusunu da tığla örgüde ilmekler belli olmuyor.
       Sevgili Ayten hatice teyze bunların altı silinebilir olsaydı yurtta da giyer altlarını siler kaldırırdım deyince    eşimle birlikte altlarına deri yapıştırmayı denedik ama bir süre sonra deriyi geri bıraktı tabanlar.  Eşim de bir ayakkabıcıya götürdü o da önce yapıştırıp sonra makine dikişini geçmiş (bitmiş botu benim makinada yapmam çok zor olurdu).
      Yeni hali o kadar hoşuma gitti ki hemen diğerlerine de deri diktirdim:)
      Mor pandufu örme aşamasında tabandan bir üst sıraya geçtiğimde  altına eşim deri yapıştırdı ben de makinemde diktim çok güzel bir armağan oldu:)), bundan sonra  kendim yaparım püf noktasını buldum nasılsa:))
  Kahverengilerin ve morun kenar kısımlarına da saten gül ve kurdela diktim, kırmızının kenarlarına da  organze gül yaptım.
  Kızlar bayıldı sıcacık  giyecekler sağlıkla güzel günlerde giysinler.

Yorumlar

  1. ama ama amaaaa ben bunlara bayıldım aynııı fabrika işi gibi olmuş..ellerine sağlık süper süper

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) canımsınnn çok teşekkürler öptüm.

      Sil
  2. bunuda yaptın ya helal olsun canım sana çok güzel olmuşlar pufuduk pufuduk ellerine sağlık sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni şeyler denemeyi çok seviyorum beğenmenize sevindim canım:)

      Sil
  3. Çok cici olmuşlaar : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım özlemişim hoşgeldin ben de eskisi gibi dolaşamıyorum:)))) çok teşekkürler.

      Sil
  4. Ne hoş olmuşlarş ellerine sağlık:)))

    YanıtlaSil
  5. Yine 10 numara maşallah ellerin dert görmesin,hayırlı cumalar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da hayırlı cumalar Tülincim çok teşekkürler bence hemen kızlara yapmalısın çok sevecekler.

      Sil
  6. Harika görünüyorlar:) Hele altlarına deri diktirmek çok iyi fikir, kaymasını da önler. ellerinize sağlık Hatice hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım kayma olayına da çözüm bulmuş oldum böylece küçük çocuklar için de uygulayacağım,ok teşekkürler.sevgiler

      Sil
  7. YOK ARTIK DEDİM KENDİ KENDİME , BRAVO ... NEFİS OLMUŞ BUNLAR ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))))) canım yaa tyeşekkürler.Başına geçince yapılıyormuş:)))

      Sil
  8. süper olmuş,ne iyi fikir.ben de isterim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler :)) canın sağolsun senin öpüyorum:)

      Sil
  9. maşallah ablacım sana maşallah,
    ellerin dert görmesin,

    hayırlı cumalar diliyorum,

    şeri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şericim canım benim çok teşekkürler beğenilmesi beni çok mutlu etti:) sana da hayırlı bereketli cumalar

      Sil
  10. Harika harika harika:)!

    YanıtlaSil
  11. haticeciğim ellerine sağlık çok güzeller bayıldım ohh sıcacık ayaklar.senden bir ricam var,bana gönderdiğin convers patiğin aynısını bir arkadaş istiyor.hazırlarsan çok sevinirim izmire gelen birinle aldırırım bebek mayısta doğacakmış şimdiden çok tşk.lerrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpilm sağol canım benim. Hayırlısıyla gelsin bebiş en kısa zamanda örüp hazırda bekletirim ,öpüyorum.

      Sil
  12. Haticecim ,yine döktürmüşsün,bayıldım.Hele mor olanlar,süper.Mor benim sevdiğim renk ya,torpil yaptım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilekcim teşekkürler. Hepsi çok güzel oldu ama mor olan gerçekten çok şık oldu uzun zamandır bir kenarda beklettiğim mor kabartma desenli bir deri vardı elimde onu da alt tabana diktim süper denk geldi:))

      Sil
  13. Bunlar bildiğin imalat yani.Hazırlardan güzel olmuş,ellerine sağlık.Güle güle giysin kızlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın çok çok teşekkürler öpüyorum

      Sil
  14. Adaşım bu panduflar süper olmuş özellikle sütlü kahve olana bayıldım eline emeğine sağlık güle güle kullanılsınlar.

    YanıtlaSil
  15. canım harika olmuş bunlar

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel olmuşlar Hatice'ciğim,renklerde çok güzel.Deri gibi silinmez ama altlarına keçe de dikilebilir diye düşündüm.Eline sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nergiscim keçeyi de düşündüm ama hem silinmeyişi hemde altına yapışan şey çok olur(halı tüyleri gibi ) diye vazgeçtim,deri heryönden rahat :)

      Sil
  17. Seri uretim olmus bu sekerler.. Bayildim:) (yazim hatalari klavyemin azizligi kusura bakma canim)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selmacım hiç sorun değil tatlım ,çok teşekkürler öpüyorum

      Sil
  18. Ay ay ayyyy çok guzellerrrrr, o kirmizilarla birlikte Belcika'ya banada beklerim birgun:)) balikesir, belcika, ikiside B ile basliyor:) Gelirsin degilmiiiiii?:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))))) Ne güzel olurduuuuu:)) çok teşekkürler.
      senin de yolun izmir'den geçerse buyur bir kahve içelim:)

      Sil
  19. şahane olmuşlar,çok beğendim,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. çok güzeller.. ne kadar da estetik olmuşlar... ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  21. MERHABLAR BEN AZERBAYCANDAN/HEPINIZE SELAMLAR/BEN BLOGUNUZU COK SEVIYORUM VE TAKIB EDIYORUM/ORGULERINIZ COOOOOOOOOOOOOOOK GUZEL/EMEYINIZE ELLERINIZE SAGLIK//OPUYORUM SIZLERI COKK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azerbeycandan Hoşgeldiniz :)
      çok teşekkürler

      yorumlarınızın altına isim yazınki adınızla hitap edeyim.:)

      Sil
  22. 1 DE BEN SORMAK ISTIYORUM/BUNLARIN ALTINA DERIMI VURDUNUZ/ONU NERDEN BULA BILIRIM?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet deri dikildi. onu bulunduğunuz yerde sormalısınız ,sevgiler.

      Sil

Yorum Gönder

Yorumlarınız ve vakit ayırdığınız için çok teşekkürler.

Blog hesabı olmayan arkadaşlar, ''Yorumlama Biçimi'' kısmından Adı/Url'yi seçip adını-soyadını yazsın. İsimsiz yorumlar yayınlanmayacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEŞ ŞİŞLE PATİK AÇIKLAMASI (KNİTTİNG SHOE )

şişe 10 ilmek başladım bir sıra düz ördüm ve 2. şişi ilmeklerin alt kısmından geçirip karşılıklı 10 ilmek olmasını sağladım ( burun kısmı)

her iki taraftan da 2 şer ilmek artırdım(toplam4) 4 ayrı şişe 6 şar ilmek olarak yerleşti

hep düz taraftan örüyoruz ilmek sayıları arttıkça burun da yavaş yavaş ortaya çıkıyor


burun kısmı tamamlandı benim yaptığımda toplam 48 ilmek oldu buda patiğin biraz büyük olmasını sağladı sizler 40 ilmekte bitirebilirsiniz.




örmeğe devam ediyoruz.





burda burun ve ön tamamlandı. ön ortada iki ilmeği kesip yerimizi belirliyoruz ve beş ilmek (her iki yanda)haraşo örüyoruz bilek kenarı olacak burası. bundan sonrası normal düz örgü gibi düz ve ters örgü örerek devam ediyor




28 sıra örüp topuğa geçeceğiz.


şişteki ilmekleri ortada 10 ilmek kalacak şekilde ayarlıyoruz.



burda örgü sadece 10 ilmek le yapılıyor. sağ ve sol şişlerden gidiş ve dönüşlerde ortadaki (10 ilmekler) ilmeklerin kenarlarındaki ile birer birer keserek eksiltiyoruz(eksilen kısım iki yanlar)

topuk kısmı beli…

AÇIKLAMALI KAPŞONLU HIRKA (hooded cardigan)

İKİ RENKLİ KAPŞONLU HIRKA




(Blogumun ilk yayınlarından çok gerilerde kalıp görülmeyenlerden açıklamasını ayrıntılı yaptığım modellerden biri, belki işe yarar diye görmenizi istedim.)


KABAN TARZI KAPŞONLU HIRKA
BU HIRKAYI SİPARİŞ ÜZERİNE ÖRDÜM
beden: 38-40 için bol 
42 -44 için normal

yumak: 2 adet lila 5 adet mor( ikisinden de biraz artıyor)

şiş: 5 numara
reglan kol ,önüne fermuar(resimleri çektikten sonra diktim)
kapşon takılmadığı zaman hoş dursun diye yakada çalıştım.
ÖNLER :
50+8(8 ilmek kenar lastik için)
KOL KESİMİ:2 sırada bir yakaya kadar toplam 14 kez 3ilmeği birden alarak 2eksiltmiş olarak kes
YAKA OYUNTUSU: 8+2+2( gidiş ve dönüşte) kes.
kalan 18 ilmeği ipe dizip çıkarın.

ARKA: 100 İLMEK
2 ters 2 düz lastik 18 sıra örün. ve sonra
12sıra mor sonra(zigzaglı yer için) 3sıra(1-3-5 ilmek olarak renk değişimi.
12 sıra lila+ 3
12 sıra mor+3
12 sıra lila + 3
12 sıra mor+ 3
12 sıra lila + 3 burdan sonra kol kesimi başlıyor
kesim bittiğinde 44 ilmek kalacak ipe dizip şişten çıkarın.
KOLLAR:5…

DURU'YA ANA KUCAĞI (BABY NEST) ve YASTIĞI

Baby Nest ,ana kucağı, dikme beşik,bebek yuvası , bunların hepsi bu yaptığım çalışmanın adlarından her biri:)))
 Sevgili Filiz'de (Filizin evi)  ilk görmüştüm sonra epeyce yapan  varmış ben görmek de geç kalmışım:)), Filiz' ciğimin ellerine sağlık ben onda görüp örnek aldığım için onun linki ile paylaşıyorum ilk dikene ve   tüm yapanlara da selam olsun  diyeyim:)
 Çok keyifli  bir dikiş çalışması  daha oldu benim için  bir pembe bir mavi yaptım. Pembesi benim DURU'ma (Eylül de kucaklayacağız  inş.) Diğer mavi ise  arkadaşımın gelinin yeğeni oldu ona gidecek . Fotoğraflarını düzenler düzenlemez onu da  paylaşırım.
Kuzucuklar   sağlıkla kullansınlar inş.
 Malzemelerim:
 Desenli ve düz olarak 1 er metre pazen.
(Yaz bebekleri için tericoton tercih edilebilir.)
organze fisto
Sert ve yumuşak olarak  grogren (kenar biyesi için sert olanı yuva olarak yumuşak olanı da içinden geçirip büzmek için kullandım.
 silikon boncuk elyaf( hem kenarlara hem orta kısmında )
Yapılışını ayrıntılı…

HELLO KİTTY 'Lİ ANA KUZUSU (BABY VEST)

iPİN RENKLERİ
                                             Burdan da dokusunu yakından görebilirsiniz.

Kartopu yünlerinin bebekler için çıkardığı yeni yünlerden birisi de bu  ana kuzusu  .Tüm renkleriyle harika bir dokusu var.Dükkanda  yelek ,hırka kaç taneden çıkıyor soruları gelince ben de bunu ördüm hem dokusu görülsün hem de kaç yumak kullanılıyor tahmin yürütebileyim diye.
  Tam iki yumak gitti kalan ip 4-5 metre filandı minicik bir pon pon olacak kadar. yelek 2-4 yaş arası giyilebilir büyüklükte. Özel bir örnek kullanmaya gerek yok,ben çabuk örüp asayım diye yıldız örneğini  kullandım.
alıp örmek isteyenler  bir çocuk yeleğine kaç ilmek başlıyorsanız bunda daha azını kullanacaksınız. ipin hafiften  bir  likralı durumu var. Ben çok beğendim  astragan polar gibi .yakın çekim fotoğrafladım belli olsun diye.
 HK yı sonradan tığlayıp üzerine diktim yakayı da tüm dikişlerden sonra ilmek alıp  bir ters bir düz lastik ördüm. arka 51 önler 29…

BATTANİYE KENAR OYASI ÖRNEĞİ ( AÇIKLAMALI)

1-başlangıç noktasından 6 zincir çek ilerisine sabitle
   2-yine altı zincir çek tekrar  sabitle
   3- son yaptığımız zincir halkasında geri dönerek beş trabzan yap
   4- 6 zincirle başa dön
   5-başa dönüp sabitle üzerine 4 zincir çekip gidiş yönünüze doğru iki kare atlayıp bitiş kısmına sabitliyoruz
  6- oradan araları 3 er zincirle  dönüp
  7- 8 adet trabzan yapıyoruz
  8- bitiminde 4 zincir çekip bir önce biten çiçeğin alt yaprağının üst köşesine  sık iğne ile sabitleyip hiç zincir çekmeden dönüp yaprağa başlıyoruz
   (ilk çiçeğinizi yaptığınızda  sadece dönüp devam ediyorsunuz 2. çiçekten  itibaren başlıyoruz tepeyi tutturmaya)
  9- her yaprak 4 trabzandan oluyor.
 10-yaprağın bitiminde 3 zincirle yan boşluğa batıyor  ve 3 zincirle çıkıp diğer yaprağa geçiyoruz
11- son yaprağın bitiminde alt kafese birleştiriyoruz. (1 nolu karedeki gibi devam ediyoruz.)
  son karede battaniyemin bir köşesi görünüyor  ütüsünü yapıp fotoğraflarını çeker çekmez yayımlayacağım  zaman bulursam  bi…